Haemme toimijoita liiton johtokuntaan ja puheenjohtajaksi

työporukka näyttää peukkua

Haemme Vanhempainliittoon innostuneita, motivoituneita ja oppimishaluisia luottamushenkilöitä. Johtokunnan puheenjohtajana ja jäsenenä olette keskeisessä asemassa työssä, joka tukee lasten kasvua, oppimista sekä hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä päiväkodeissa, kouluissa ja toisen asteen oppilaitoksissa.

Suomen Vanhempainliiton toimintaa ja taloutta johtaa johtokunta

Vanhempainliiton johtokunnalle haetaan puheenjohtajaa uudelle kaudelle 2021-2022. Johtokunnan puheenjohtajaa voidaan kutsua myös liiton puheenjohtajaksi.

Puheenjohtajalta odotamme hyviä ihmissuhde- ja johtamistaitoja, ymmärrystä johtokunnan tehtävistä ja vastuista, sekä sitoutumista tehtävään. Johtokuntatyöskentelyssä on eduksi erilaiset ammatilliset taidot sekä verkostot ja kokemus luottamustehtävistä. Arvostamme myös osaamista tai kokemusta varainhankinnan kehittämisestä sekä lapsi- ja perhejärjestötyöstä. Toivomme hakijoiksi eri ikäisiä, eri sukupuolien edustajia sekä monipuolisesti eri kieli- ja kulttuuritaustaisia henkilöitä ympäri Suomea.

Johtokuntaan haetaan jäseniä erovuoroisten tilalle

Ehdokkailta odotetaan hyviä ihmissuhde- ja kommunikointitaitoja, sekä sitoutumista tehtävään. Johtokuntatyöskentelyssä on eduksi erilaiset ammatilliset taidot sekä verkostot ja kokemus luottamustehtävistä. Arvostamme osaamista tai kokemusta kansalaisvaikuttamisesta, järjestötyöstä sekä varainhankinnasta. Toivomme hakijoiksi eri ikäisiä, eri sukupuolien edustajia sekä monipuolisesti eri kieli- ja kulttuuritaustaisia henkilöitä ympäri Suomea. Johtokunnan jäsenten kausi on kaksivuotinen.

Esityksiä valittaviksi henkilöiksi voivat tehdä kaikki Vanhempainliiton jäsenyhdistykset. Ehdokkaat on hyvin suositeltavaa ilmoittaa ennen liittokokousta vaalitoimikunnalle sen asettamassa ajassa.

Tässä ohjeet ehdokkaiden ehdottamiseen vaalitoimikunnalle:

• Etsikää vanhemmista sopiva ehdokas haettaviin luottamustehtäviin ja tehkää yhdistyksessänne päätös esityksen tekemisestä Vanhempainliittoon.
  • Varmistakaa ehdokkaalta suostumus ehdokkuuteen.
  • Täyttäkää ehdokaslomake sen mukaan, esitättekö valitsemaanne henkilöä liitolle puheenjohtajaksi vai johtokunnan jäseneksi 25.9. mennessä. Vanhempainliiton jäsenyhdistys voi esittää ehdokkaita molempiin luottamustehtäviin.
  • Pyytäkää ehdokasta täyttämään taustatietolomake.
  • Laittakaa ylös liittokokouspäivä 15.11.2020 ja lähettäkää edustaja kokoukseen.

Lisätietoja.

Mika Jokinen, vaalitoimikunnan puheenjohtaja, mika.jokinen@icloud.com, 045 189 1839

Valtteri Tervala, vaalitoimikunnan sihteeri, valtteri.tervala@vanhempainliitto.fi, 044 755 1374