Hae jäseneksi Vanhempainliiton johtokuntaan – haku auki 9.9.-4.10.2021

Haemme Vanhempainliittoon innostuneita, motivoituneita ja oppimishaluisia luottamushenkilöitä. Johtokunnan jäsenenä olet keskeisessä asemassa työssä, joka tukee lasten kasvua, oppimista sekä hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä päiväkodeissa, kouluissa ja toisen asteen oppilaitoksissa.

Johtokuntaan haetaan jäseniä erovuoroisten tilalle

Ehdokkailta odotetaan hyviä ihmissuhde- ja kommunikointitaitoja sekä sitoutumista tehtävään. Johtokuntatyöskentelyssä eduksi nähdään toimiminen alueyhdistyksessä tai laajemmassa koti- ja kouluyhteistyössä. Arvostamme myös osaamista tai kokemusta kansalaisvaikuttamisesta, järjestötyöstä sekä varainhankinnasta. Erilaiset taustat nähdään rikkautena, joten toivomme hakijoiksi eri ikäisiä, eri sukupuolien edustajia sekä monipuolisesti eri kieli- ja kulttuuritaustaisia henkilöitä ympäri Suomea. Johtokunnan jäsenten kausi on kaksivuotinen. Jäsenten odotetaan osallistuvan vuosittain noin 3-4 kokoukseen Helsingissä (matka- ja majoituskulut korvataan) sekä noin 3-4 etäkokoukseen.

Kaikki Vanhempainliiton jäsenyhdistykset voivat asettaa ehdotuksia johtokunnan jäseniksi. Ehdokkaat tulee ilmoittaa vaalitoimikunnalle 4.10.2021 klo 16 mennessä.

Ehdokkaiden asettaminen jäsenyhdistysten toimesta:

• Etsikää vanhemmista sopiva ehdokas johtokunnan jäseneksi ja tehkää yhdistyksessänne päätös henkilön esittämisestä johtokuntaan.
  • Varmistakaa ehdokkaalta suostumus ehdokkuuteen.
  • Täyttäkää ehdokaslomake ja lähettäkää se 4.10.2021 mennessä.
  • Pyytäkää ehdokasta täyttämään taustatietolomake.
  • Laittakaa ylös liittokokouspäivä 21.11.2021 ja valitkaa jäsenyhdistyksestänne edustaja päättämään valinnoista. Myös ehdokas voi toimia yhdistyksen edustajana. Jos eri henkilö on yhdistyksenne liittokokousedustajana kuin ehdokas itse, kannustakaa ehdokasta tulemaan esittäytymään liittokokoukseen – näin ehdokas tulee tutuksi kokousedustajille ja mahdollisuus tulla valituksi paranee.

Ehdokkaan ohjeet:

• Kerro omalle jäsenyhdistykselle kiinnostuksestasi Vanhempainliiton luottamustehtävään.
  • Kun jäsenyhdistys on päättänyt ehdottaa sinua, täytä taustatietolomake. Lomakkeessa kysytään yhteystietosi ja ajatuksiasi johtokuntatyöskentelystä sekä Vanhempainliiton strategiasta. Tutustu strategiaan täällä.

Lisätietoja:

Heidi Ristolainen, vaalitoimikunnan puheenjohtaja, heidi.ristolainen@gmail.com