Aineistot

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Johdolle Opettajille Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdenvertaisuus

Yhdenvertaisuutta

Esite tarjoaa ideoita, kuinka yhdenvertaisuutta voidaan edistää esimerkiksi päiväkodissa, koulussa ja vanhempaintoiminnassa. Suomen Vanhempainliitto 2019.

Lue

Johdolle Opettajille

Vanhemmat mukaan koulun ja päiväkodin arkeen! Miksi ja miten?

23.1.2019 Educa 2019 Vanhempiin tutustuminen ja vuorovaikutus kotien kanssa lisää lasten ja perheiden tuntemusta, helpottaa ammattilaisten työn suunnittelua ja toteuttamista, sekä tarjoaa alustan vanhempien väliselle vertaistuelle. Vanhempien osallisuus koulussa ja päiväkodissa kannattaa nähdä voimavarana ja ottaa vanhempia mukaan yhteisön toimintaan heitä itseään kiinnostavalla tavalla. Johdon on tärkeä painottaa yhteistyön merkitystä ja viestiä omalla toiminnallaan, että […]

Vanhempien barometri

Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.

Hyvä johtaminen

Johdolle Opettajille

Vanhempainliitto kouluttaa

Erityisesti opettajakoulutuslaitoksille suunnattuja, räätälöityjä koulutuskokonaisuuksia. Asiantuntemustamme voi kysyä myös kunnan, päiväkodin ja koulun tarpeisiin.

Lue

poika puhaltaa voikukukkaan

Hyvinvointi Johdolle Opettajille Vanhempaintoimijoille

Sisäilma – ratkaisuja

Lapsen koulupäivä on tänään. Sisäilmaongelmat haittaavat monin tavoin lapsen oppimista ja kasvua, perheen arkea, henkilökunnan työtä ja koulutuksen järjestäjän keskittymistä perustehtävään. Ongelma on maanlaajuinen ja yhteinen, ja se on myös ratkaistava yhdessä.