Aineistot

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Vanhempaintoimijoille Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa
9.10.2019

Ohje vanhemmille: leirikoulun suunnittelun lähtökohdat ja varainkeruun pelisäännöt

Leirikoulu on opetussuunnitelman tavoitteiden mukaista koulun toimintaa, joka kirjataan koulun lukuvuosisuunnitelmaan. Toteutuakseen leirikoulut vaativat yleensä ulkopuolista rahoitusta ja vanhempien varainkeruutyötä. Tämän ohjeen tarkoituksena on avata vanhemmille leirikoulun suunnitteluun ja erityisesti varojen keräämiseen liittyviä pelisääntöjä.

Hyvinvointi Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdenvertaisuus Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
8.10.2019

Tule mukaan vanhempaintoimintaan!

Vanhempaintoimintaan voit tulla mukaan juuri sellaisena kuin olet, kaikille on tilaa. Vanhempaintoiminnassa pääset mukaan innostavaan, monipuoliseen vapaaehtoistoimintaan, opit uusia asioita ja saat vertaistukea vanhemmuuteen.

Opettajille Vanhempainilta Vanhempainliitto Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
30.8.2019

Wilmaa yhteistyössä -luennot

Wilmaa yhteistyössä on Visman ja Vanhempainliiton yhteinen verkkoluentosarja, jossa käsitellään kodin ja koulun välistä viestintää ja perehdytään sähköisen järjestelmän saloihin. Täältä löydät luentojen tallenteet.

Johdolle Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
26.6.2019

Perusopetus vanhempien kukkarolla

Vanhemmat perusopetusta maksamassa? Kodin ja koulun / päiväkodin yhteistyön pelisäännöissä on syytä kirkastaa, mikä on koululle kuuluva velvoite, ja missä asioissa vanhemmat voivat tukea kouluarkea.

Vanhempien barometri
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
5.11.2018

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.

Monikulttuurisuus Opettajille Osallisuus Vanhempainilta Yhdenvertaisuus Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
10.9.2018
wilho

Wilho – keskustelevaan vanhempainiltaan

Vuorovaikutteisiin vanhempaintapaamisiin suunniteltu työkalu sisältää keskusteluun kannustavia teemoja, jotka on käännetty kuudelle eri kielelle: ruotsi, englanti, venäjä, viro, arabia ja somali.

Lue