Artikkelit

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Vanhempien barometri
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
5.11.2018

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.

ryhmä lapsia katsoo alaspäin
Hyvinvointi Vanhempaintoimijoille
7.9.2018

Hyvinvointi

Yhdessä vanhemmat voivat osallistua koulun kehittämiseen ja arkeen, tukea koulua opetus- ja kasvatustehtävässä sekä vaikuttaa lapsia ja perheitä koskevaan päätöksentekoon omassa kunnassa. Vanhempaintoiminnan ydintä on lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen. Ihannetilanteessa vanhempainyhdistyksen toimintasuunnitelma linkittyy jouhevasti koulun työsuunnitelmaan.

isä pitää tytärtään kädestä kiinni
Hyvinvointi Perheystävällisyys Vaikuttamistyö Vanhempainliitto
30.8.2018

Perheystävällinen kulttuuri

Perheystävällinen työpaikka – koska meillä kaikilla onn perhe.

poika puhaltaa voikukukkaan
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Vanhempaintoimijoille
30.8.2018

Sisäilma – ratkaisuja

Lapsen koulupäivä on tänään. Sisäilmaongelmat haittaavat monin tavoin lapsen oppimista ja kasvua, perheen arkea, henkilökunnan työtä ja koulutuksen järjestäjän keskittymistä perustehtävään. Ongelma on maanlaajuinen ja yhteinen, ja se on myös ratkaistava yhdessä.