Artikkelit

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Hyvinvointi Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdenvertaisuus Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
4.7.2019

Tule mukaan vanhempaintoimintaan!

Vanhempaintoimintaan voit tulla mukaan juuri sellaisena kuin olet, kaikille on tilaa. Vanhempaintoiminnassa pääset mukaan innostavaan, monipuoliseen vapaaehtoistoimintaan, opit uusia asioita ja saat vertaistukea vanhemmuuteen. Yhteisöllisyyden tunne on se suurin koukuttaja, minkä takia tätä teen. Vanhempaintoimijat ovat mukana edistämässä terveellisen, turvallisen ja hyvinvoivan kasvatusyhteisön toimintaa. Vanhempaintoiminta tarjoaa mahdollisuuden tutustua toisiin vanhempiin, kantaa yhteistä vastuuta lapsista ja […]

Vanhempien barometri
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
5.11.2018

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.

ryhmä lapsia katsoo alaspäin
Hyvinvointi Vanhempaintoimijoille
7.9.2018

Hyvinvointia kouluarkeen

Yhdessä vanhemmat voivat osallistua koulun kehittämiseen ja arkeen, tukea koulua opetus- ja kasvatustehtävässä sekä vaikuttaa lapsia ja perheitä koskevaan päätöksentekoon omassa kunnassa. Vanhempaintoiminnan ydintä on lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistäminen. Ihannetilanteessa vanhempainyhdistyksen toimintasuunnitelma linkittyy jouhevasti koulun työsuunnitelmaan.

isä pitää tytärtään kädestä kiinni
Hyvinvointi Perheystävällisyys Vaikuttamistyö Vanhempainliitto
30.8.2018

Perheystävällinen kulttuuri

Perheystävällinen työpaikka – koska meillä kaikilla onn perhe.

poika puhaltaa voikukukkaan
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Sisäilma Vaikuttamistyö Vanhempaintoimijoille
30.8.2018

Sisäilma – ratkaisuja

Lapsen koulupäivä on tänään. Sisäilmaongelmat haittaavat monin tavoin lapsen oppimista ja kasvua, perheen arkea, henkilökunnan työtä ja koulutuksen järjestäjän keskittymistä perustehtävään. Ongelma on maanlaajuinen ja yhteinen, ja se on myös ratkaistava yhdessä. Toisinaan vanhemmat turvautuvat jopa koululakkoon edistääkseen lasten turvallista ja terveellistä kouluarkea.