Artikkelit

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Korona Opettajille Perusopetus Yhteistyö koulussa
26.3.2020

Opettajalle koronatilanteessa

Kodin ja koulun yhteistyötä tarvitaan myös poikkeustilanteessa. On tärkeää sopia vanhempien kanssa selkeästi, milloin ja millä tavalla etäopetuksen aikana yhteyttä pidetään.

Lasten tilanteet kotona ovat erilaisia. Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola ovat huolissaan niistä lapsista ja nuorista, jotka jäävät etäopetuksen aikana ilman aikuisten tukea kotona. Kannustamme kaikkia opettajia pitämään säännöllisesti yhteyttä perheisiin.

Johdolle Opettajille Tutkimukset Varhaiskasvatus Yhteistyö päiväkodissa
25.1.2020

Päiväkotibarometri – Dagisbarometern 2019

Päiväkotibarometri 2019 on Suomen Vanhempainliiton ja Förbundet Hem och Skolan yhteistyössä tekemä kysely, jolla kartoitettiin alle esikouluikäisten, päiväkodissa olevien lasten vanhempien näkemyksiä varhaiskasvatuksesta. Historian ensimmäinen päiväkotibarometri on julkaistu 25.1.2020.

Johdolle Opettajille
21.1.2019

Vanhemmat mukaan koulun ja päiväkodin arkeen! Miksi ja miten?

Educa 2019 Vanhempiin tutustuminen ja vuorovaikutus kotien kanssa lisää lasten ja perheiden tuntemusta, helpottaa ammattilaisten työn suunnittelua ja toteuttamista, sekä tarjoaa alustan vanhempien väliselle vertaistuelle. Vanhempien osallisuus koulussa ja päiväkodissa kannattaa nähdä voimavarana ja ottaa vanhempia mukaan yhteisön toimintaan heitä itseään kiinnostavalla tavalla. Johdon on tärkeä painottaa yhteistyön merkitystä ja viestiä omalla toiminnallaan, että vanhemmat […]

Vanhempien barometri
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
5.11.2018

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.

poika puhaltaa voikukukkaan
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Sisäilma Vaikuttamistyö Vanhempaintoimijoille
30.8.2018

Sisäilma – ratkaisuja

Lapsen koulupäivä on tänään. Sisäilmaongelmat haittaavat monin tavoin lapsen oppimista ja kasvua, perheen arkea, henkilökunnan työtä ja koulutuksen järjestäjän keskittymistä perustehtävään. Ongelma on maanlaajuinen ja yhteinen, ja se on myös ratkaistava yhdessä. Toisinaan vanhemmat turvautuvat jopa koululakkoon edistääkseen lasten turvallista ja terveellistä kouluarkea.