Artikkelit

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Korona Opettajille Perusopetus Yhteistyö koulussa
26.3.2020

Opettajalle koronatilanteessa

Kodin ja koulun yhteistyötä tarvitaan myös poikkeustilanteessa. On tärkeää sopia vanhempien kanssa selkeästi, milloin ja millä tavalla etäopetuksen aikana yhteyttä pidetään.

Lasten tilanteet kotona ovat erilaisia. Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola ovat huolissaan niistä lapsista ja nuorista, jotka jäävät etäopetuksen aikana ilman aikuisten tukea kotona. Kannustamme kaikkia opettajia pitämään säännöllisesti yhteyttä perheisiin.

Hyvinvointi Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdenvertaisuus Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
8.10.2019

Tule mukaan vanhempaintoimintaan!

Vanhempaintoimintaan voit tulla mukaan juuri sellaisena kuin olet, kaikille on tilaa. Vanhempaintoiminnassa pääset mukaan innostavaan, monipuoliseen vapaaehtoistoimintaan, opit uusia asioita ja saat vertaistukea vanhemmuuteen.

Johdolle Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdistystoiminta Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
26.6.2019

Perusopetus vanhempien kukkarolla

Vanhemmat perusopetusta maksamassa? Kodin ja koulun / päiväkodin yhteistyön pelisäännöissä on syytä kirkastaa, mikä on koululle kuuluva velvoite, ja missä asioissa vanhemmat voivat tukea kouluarkea.

Vanhempien barometri
Hyvinvointi Johdolle Opettajille Osallisuus Perusopetus Tutkimukset Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
5.11.2018

Vanhempien Barometri – Föräldrabarometer 2018

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland kartoittavat yhdessä Åbo Akademin kanssa Vanhempien Barometri 2018 -kyselyllä peruskoululaisten vanhempien näkemyksiä lasten koulunkäynnistä, uudesta opetussuunnitelmasta, kodin ja koulun yhteistyöstä ja vanhempien osallisuudesta kouluyhteisöissä. Kyselyyn vastasi lähes 10 000 vanhempaa.