Vanhempien Barometri 2021 – kysely peruskouluikäisten vanhemmille

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland

Hyvä vanhempi!

Koronapandemia on koetellut Suomea jo vuoden. Se on vaikuttanut merkittävästi myös koulujen toimintaan, lasten ja nuorten koulunkäyntiin sekä kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön.

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola keräävät Vanhempien Barometri 2021 -kyselyllä peruskouluikäisten lasten ja nuorten vanhempien kokemuksia koronapandemian vaikutuksista kuluvan lukuvuoden 2020–2021 opetusjärjestelyihin, kodin ja koulun yhteistyöhön ja vanhempien osallisuuteen kouluissa.

Vastaathan kyselyyn 7.3.2021 mennessä

Vastaa kysymyksiin ajatellen oman lapsesi koulunkäyntiä ja koulua. Mikäli sinulla on useampi kouluikäinen lapsi, valitse yksi lapsi, jota ajatellen vastaat kyselyyn. Jos haluat vastata useamman lapsen osalta, täytä kustakin lapsesta oma lomake. Vastaaminen yhteen lomakkeeseen vie aikaasi noin 15 minuuttia.

Kyselyyn pääset vastaamaan tästä linkistä (webropol)

Muistathan lopuksi lähettää vastauksesi painamalla Lähetä -painiketta.

Vastauksesi on arvokas!

Jokaisen vanhemman kokemus koronapandemian vaikutuksista lapsen koulunkäyntiin ja omaan perheeseen on tärkeä. Mitä enemmän saamme vastauksia, sitä monipuolisemman kuvan pystymme luomaan pandemian vaikutuksista ja vaikuttamaan myös niihin tukitoimiin, joita pandemian aikana ja sen jälkeen kouluissa ja kotona tarvitaan.

Tietosuojasta

Kysely on laadittu Webropol-kyselytyökalulla. Kyselyyn vastataan anonyymisti, eikä yksittäistä vastaajaa voida tunnistaa. Kerätty aineisto voidaan luovuttaa myös kolmannelle osapuolelle tutkimustarkoitukseen.

Täällä voit tutustua Suomen Vanhempainliiton tietoturva- ja tietosuojapolitiikkaan.

Ruotsinkieliseen kyselyyn pääset täältä (hemochskola.fi)