Esitteet

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Opettajille Tilattavat tuotteet Vanhempaintoimijoille
tervetuloa mukaan vanhempaintoimintaan kansikuva

Tervetuloa mukaan vanhempaintoimintaan!

Mitä iloa vanhempaintoiminnasta on lapselle, vanhemmalle ja opettajalle? Tervetuloa mukaan vanhempaintoimintaan -esite kannustaa osallistumaan vanhempien järjestämään vapaaehtoistoimintaan päiväkodissa, koulussa ja toisen asteen oppilaitoksessa.

Opettajille Perusopetus Tilattavat tuotteet Vanhempaintoimijoille
Tervetuloa Yläkouluun - opas seiskaluokkalaisten vanhemmille kansikuva

Tervetuloa yläkouluun!

Alakoulun ja yläkoulun nivelvaiheessa lapsi kohtaa monta uutta asiaa. Siksi on edelleen tärkeää, että vanhempi on läsnä, kannustaa ja on kiinnostunut siitä mitä lapselle kuuluu, kotona ja koulussa.

Opettajille Perusopetus Vanhempaintoimijoille
Koulu alkaa - tervetuloa! -kansikuva

Koulu alkaa – tervetuloa!

Koulun aloittaminen on suuri ja jännittävä asia, ei ainoastaan lapsellesi, vaan myös sinulle vanhempana. Muistelet ehkä omaa kouluaikaasi ja mietit, miten lapsesi viihtyy ja selviytyy koulussa. Sinun ei tarvitse olla huolissasi. Luokkaan mahtuu monenlaisia lapsia, ja kaikki löytävät siellä paikkansa. Sinulla on parhaat lähtökohdat koululaisen vanhempana, kun suhtaudut lapsen koulunkäyntiin ja kouluun myönteisesti ja luottavaisesti. Kieliversiot: suomi, ruotsi, englanti, arabia, saame ja somali.

Johdolle Opettajille Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
28.5.2020

Vanhempainliitto kouluttaa

Erityisesti opettajakoulutuslaitoksille suunnattuja, räätälöityjä koulutuskokonaisuuksia. Asiantuntemustamme voi kysyä myös kunnan, päiväkodin ja koulun tarpeisiin.

Johdolle Opettajille Osallisuus Vanhempaintoimijoille Yhdenvertaisuus
12.2.2019

Yhdenvertaisuutta

Esite tarjoaa ideoita, kuinka yhdenvertaisuutta voidaan edistää esimerkiksi päiväkodissa, koulussa ja vanhempaintoiminnassa. Suomen Vanhempainliitto 2019.

Monikulttuurisuus Opettajille Tilattavat tuotteet
20.9.2018

Eväitä monikulttuurisen koulun arkeen

Huoneentaulu opettajalle- Oma asenteeni, oppilaan kohtaaminen, vanhempien kohtaaminen.

Opettajille Tilattavat tuotteet Vanhempaintoimijoille
4.9.2018
Luokan vanhempaintiimi esitteen kansikuva

Luokan vanhempaintiimi

Luokan vanhempaintiimi -opas tarjoaa konkreettisia esimerkkejä ja ideoita, kuinka vahvistaa yksittäisen luokan yhteihenkeä, miten vanhempaintiimi perustetaan ja miten tiimi toimii. Oppaasta löytyy myös vinkkejä vuorovaikutuksellisen ja toiminnallisen vanhempainillan järjestämiseen.