poika ja hehkulamppu

Teemat ja kampanjat

Yhdessä kaikkien lasten ja nuorten puolesta

Lasten ja nuorten hyvinvointi on yhteinen tavoitteemme. Haluamme, että kaikilla lapsilla on yhtäläinen mahdollisuus kasvaa, oppia ja saada riittävät eväät hyvään elämään.

Yhdessä vanhempien kanssa päiväkoti ja koulu voivat järjestää yhteisöllisiä ja tavoitteellisia tapahtumia erilaisten teemojen ympärille. Tempauksella voidaan lisätä yhteisöllisyyttä, kerätä varoja, vaikuttaa päättäjiin, puuttua epäkohtiin tai kohentaa ympäristöä ja viihtyvyyttä. Vanhemmat osallistuvat mielellään tapahtumiin, joissa kokevat olevansa hyödyksi. Koulu ja päiväkoti voivat tarjota tuen ja puitteet, ja antaa vetovastuuta tapahtumasta aktiivisille vanhemmille. Toimiva kampanja voidaan myös laajentaa koskemaan koko kuntaa.

Kampanjan, tapahtuman tai tempauksen aiheena voi kasvatusyhteisön ja kunnan tarpeiden mukaan olla esimerkiksi:

• Terveys: ravinto, liikunta, lepo, päihteet
  • Ympäristö: kierrätys, talkoot, kestävä kehitys, liikenne
  • Taide: yhteinen retki taidekohteeseen, taiteilijavierailu, oma taidetapahtuma
  • Sosiaaliset suhteet: kiusaamiseen puuttuminen, kaveripäivä, hyvät tavat
  • Järjestöjen valtakunnalliset kampanjat: Kodin ja koulun Päivä, Liikenneturvallisuusviikko, Leikkipäivä, Unelmien liikuntapäivä, Nälkäpäivä jne.

Sisäilma - ratkaisuja

Avaimia sisäilmakysymysten rakentavaan käsittelyyn.

mustavalkoinen kuumailmapallo

Ratkaistaan yhdessä

Kodin ja Koulun Päivä

Valtakunnallinen yhteistyöpäivä päiväkodeissa, kouluissa ja kunnissa. Mukana vuosittain yli 1000 koulua ja päiväkotia.

kodin ja koulun päivä -pahvimuki

Kodin ja Koulun Päivä

Perheystävällinen Suomi

Koska meillä kaikille on perhe.

lapset puhaltaa saippuakuplia

Liity joukkoon

Vanhempainliitto somessa

Uutisoimme kasvatysyhteistyöstä, opetuksesta, osallisuudesta ja perhemyönteisestä kulttuurista myös sosiaalisessa mediassa.

@kotijakoulu