Oppaat

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Johdolle Opettajille Yhteistyö koulussa
17.12.2020

Kirjauksista käytäntöön – Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä

UUSI OPAS!
Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä. Opas auttaa hahmottamaan kodin ja koulun yhteistyön toteutumista omassa kouluyhteisössä: mikä toimii, missä ollaan nyt, mitä pitäisi kehittää, mitä kohti haluamme pyrkiä?

Toinen aste Vanhempainilta Vanhempainliitto Yhteistyö koulussa
10.11.2020

Tervetuloa toiselle asteelle!

Tervetuloa toiselle asteelle – opas peruskoulunsa päättävän nuoren vanhemmalle (2020). Oppaan ovat tuottaneet yhteistyössä Suomen Vanhempainliitto ja Förbndet Hem och Skola i Finland.

Opettajille Perusopetus Vanhempaintoimijoille Yhteistyö koulussa
3.8.2020

Koulu alkaa – tervetuloa!

Koulun aloittaminen on suuri ja jännittävä asia, ei ainoastaan lapsellesi, vaan myös sinulle vanhempana. Muistelet ehkä omaa kouluaikaasi ja mietit, miten lapsesi viihtyy ja selviytyy koulussa. Sinun ei tarvitse olla huolissasi. Luokkaan mahtuu monenlaisia lapsia, ja kaikki löytävät siellä paikkansa. Sinulla on parhaat lähtökohdat koululaisen vanhempana, kun suhtaudut lapsen koulunkäyntiin ja kouluun myönteisesti ja luottavaisesti. Kieliversiot: suomi, ruotsi, englanti, arabia, saame ja somali.