Euroopan ammattitaitoviikko 2019: Keskustelutilaisuus vanhemmille 15.10.

Onko lapsesi ammattikoulussa tai oppisopimuskoulutuksessa?
Harkitseeko lapsesi ammatilliseen koulutukseen hakeutumista?
Oletko muuten vaan kiinnostunut ammatillisen koulutuksen kehittämisestä ja tulevaisuudennäkymistä?

Tilaisuudessa vanhemmille tarjotaan mahdollisuus kuulla ammatillisen koulutuksen kehittämiseen liittyvistä suunnitelmista ja keskustella niistä eurooppalaisten ja suomalaisten virkamiesten kanssa.

Tilaisuus järjestetään Finlandia-talolla Helsingissä 15.10.2019 klo 19.00. Tilaisuudessa on suomi-englanti-suomi -simultaanitulkkaus ja kahvitarjoilu.

Ilmoittautumiset 6.9.2019 mennessä.

Mikä on Euroopan ammattitaitoviikko?

Vuosittain järjestettävän Euroopan ammattitaitoviikon (European Vocational Skills Week) tavoitteena on tuoda positiivista näkyvyyttä ammatilliselle koulutukselle ja tarjota alan toimijoille eri puolilta Eurooppaa mahdollisuuksia vuoropuheluun ja verkostoitumiseen. Neljättä kertaa järjestettän viikon päätapahtuma järjestetään lokakuussa 2019 Helsingissä osana Suomen EU-puheenjohtajuuskauden ohjelmaa. Tapahtuman järjestää Euroopan komissio yhteistyössä opetus- ja kulttuuriministeriön sekä työ- ja elinkeinoministeriön kanssa.

Vuoden 2019 ammattitaitoviikon teemana on ”VET for All –Skills for Life”. Teema korostaa ammatillisen koulutuksen merkitystä sekä nuorten että aikuisten työllistymisen ja sosiaalisen osallisuuden kehittämiselle elämän ja työuran eri vaiheissa. Viikon tapahtumissa käytävien keskustelujen tuloksia hyödynnetään valmisteltaessa Suomen EU-puheenjohtajakaudella käytävää keskustelua koulutuksen ja eurooppalaisen koulutusyhteistyön tulevaisuudesta.

Tapahtuman järjestää

Euroopan komissio

Yhteistyössä: opetus- ja kulttuuriministeriö, työ- ja elinkeinoministeriö, European Parents’ Association, Suomen Vanhempainliitto ja Hem och Skola i Finland

Finlandia-talo, Helsinki