Kiedo meidät tarinaan – lukukampanja 2019

Päiväkoti, koulu, kirjasto, harrasteryhmä – kutsukaa
miehet lukemaan lapsille!

Haastamme päiväkodit, koulut, kirjastot ja muut lasten parissa työskentelevät tahot järjestämään lukutuokioita lapsille miestenviikolla 4.-10.11.2019. Luvassa kirjapalkintoja!

Kiedo meidät tarinaan -kampanjan tarkoitus on aktivoida miehiä mukaan päiväkotien, koulujen ja kirjastojen ja harrastusryhmien toimintaan, ja kutsua isät, isoisät ja muut miehet lukemaan ja tarinoimaan lapsille hetkeksi esimerkiksi aamupiirin tai aamunavauksen yhteydessä. Miehiä kannustetaan myös lukemaan omille lapsille, lapsenlapsille tai muulle lapsiryhmälle esimerkiksi kirjastoissa tai harrastusryhmissä.
Vuoden 2019 teemaehdotus on lapsen oikeudet ja turvataidot.

Toimi näin:

Jaa kampanjaviestiä verkostoissasi ja houkuttele lasten isät, isoisät ja muut miehet lukijoiksi. Sopikaa teille parhaiten sopivasta toteutustavasta ja paikasta. Ilmoita ryhmänne, luokkanne tai kirjastonne mukaan kampanjaan 1.11.2019 mennessä, ja osallistutte samalla kirjapalkintojen arvontaan!

Tapahtumamateriaaleista löydät kampanjakutsun, jota voit lähettää eteenpäin sekä vuoden teemaan sopivan kirjavinkkilistan.

Tervetuloa mukaan kertomaan tarinoita!

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto

yhteistyössä: Lukukeskus, Oulun Kaupunginkirjasto, Niilo Mäki Instituutin Lukumummit ja -vaarit sekä Tartu tarinaan -hanke, Oulun mieskaveritoiminta, Lukuinto sekä Suomen Harrastajateatteriliitto.

Kampanjaa tukee Sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

Valtakunnallinen kampanja

Tapahtuma-aika

4.11.2019 klo 7:00 - 10.11.2019 klo 19:00

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin