Kirjoita ÄITI!

Äiti on suomalaisten mielestä yksi kauneimmista sanoista, mutta miten se kirjoitetaan? Tule mukaan leikkimieliseen kuvahaasteeseen!

Lähestyvän äitienpäivän kunniaksi kutsumme teidät kaikki ideoimaan yhdessä lasten kanssa, miten eri tavoin äiti-sanan voi kirjoittaa: leluilla, hedelmillä, kasveilla, astioilla, keholla… Vain mielikuvitus on rajana!

Heittäydy leikkimään yhdessä lasten tai lapsiryhmän kanssa. Ottakaa kirjoittamastanne äiti-sanasta kuva, ja lähettäkää se Instagramiin, Facebookiin tai Twitteriin tunnuksella #kirjoitaäiti. Voitte myös lähettää kuvia meille julkaistavaksi osoitteessa tiedotus@vanhempainliitto.fi (Muista tekijänoikeudet).

Kirjoita äiti -leikki sopii kaikenikäisille, ja on pienemmille samalla hauska kirjoitusharjoitus, jota voi jatkaa monilla muilla kivoilla sanoilla.

Seurataan yhdessä, miten värikkäästi ja hauskasti Suomen lapset ja aikuiset haluavat kirjoittaa
Ä I T I !

Äitienpäivä – Suomen Vanhempainliiton Amerikan tuliainen

Äitienpäivä on rantautunut Suomeen Kotikasvatusyhdistyksen (nykyinen Vanhempainliitto) pääsihteerin Vilho Reiman johdolla. Reiman sai idean Amerikasta. Reiman pyrkimys oli alkuun omistaa päivä nimenomaan kansalaissodassa leskiksi jääneille tai poikansa menettäneille äideille.

Ensimmäistä äitienpäivää vietettiin Alavieskan kirkonkylän kansakoululla heinäkuussa vuonna 1918. Vuodesta 1920 päivää siirryttiin viettämään keväällä, kunnes pysyvästi toukokuun toisena sunnuntaina.

Lue lisää äitienpäivästä

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto

Valtakunnallinen