Kodin ja Koulun Päivä 2023

Kodin ja Koulun Päivä on valtakunnallinen tapahtuma, jota päiväkodit, koulut ja oppilaitokset voivat toteuttaa yhdessä kotien kanssa itselleen tarkoituksenmukaisella tavalla. Päivää vietetään vuosittain syyskuun viimeisenä perjantaina, mutta yhteisöt voivat valita tapahtuman ajankohdan omaan vuosisuunnitelmaansa parhaiten sopivaksi.

Kodin ja Koulun Päivää voi viettää esimerkiksi kutsumalla kotiväki rehtorin aamukahveille, yhteiseen pelitapahtumaan tai pihatalkoisiin arki-iltana tai viikonloppuna. Tärkeintä on kohtaaminen ja myönteinen yhdessäolo sekä aikuisten välisen yhteistyön vahvistaminen lasten parhaaksi!

Kodin ja Koulun Päivä 2023: Tutustu Taitorataan!

Tänä vuonna kannustamme pysähtymään Kodin ja Koulun Päivänä arjen taitojen äärelle. Hyödynnä päivän vietossa valmista ja helposti toteutettavaa Taitorata-karttaa, jonka avulla voidaan harjoitella hyödyllisiä taitoja mukavan yhdessä olon lomassa. Taitorataan on valittu helposti toteutettavia tehtävärasteja, joissa lapset, nuoret ja aikuiset voivat harjoitella mm. kaveritaitoja ja varautumista hätätilanteisiin.

Taitoradan voi organisoida ja toteuttaa kuka tahansa, kuten vanhempainyhdistys tai muu aktiivinen vapaaehtoisjoukko rehtorin ja koulun tuella. Aktiiviset vanhemmat kannattaakin kutsua mukaan jo tapahtuman suunnitteluvaiheessa.

Näin järjestät Kodin ja Koulun Päivän taitoradan:

1. Kutsutaan koolle Kodin ja Koulun Päivän tiimi, johon kuuluu koulun henkilökunnan edustajien lisäksi aktiivisia vanhempia tai vanhempainyhdistyksen edustajat.
  2. Valitaan tiimitapaamisessa 1–5 taitopistettä, jotka rakennetaan koululle / oppilaitokselle perheiden suoritettavaksi Kodin ja Koulun Päivänä. Laaditaan selkeä työnjako ja aikataulu: vastuuta taitoradan toteuttamisesta voi hyvin jakaa myös vanhemmille, oppilaille tai esimerkiksi kumppaniksi kutsutulle paikallisyhdistykselle.
  3. Lähetetään koteihin houkutteleva kutsu hyvissä ajoin ennen tapahtumapäivää. Valmiin kutsukortin voi ladata materiaalipankista. Kutsussa on tervehdys 11 eri kiellä.
  4. Toivotetaan kotiväki tervetulleiksi, opastetaan heidät yhteiseen päivään ja tullaan tutuiksi. Oheisohjelmana voi olla esimerkiksi rehtorin kahvit.
  5. Jaetaan kaikille tsemppipisteitä ja julkaistaan tunnelmia somessa tunnuksin: #kodinjakoulunpäivä #hemochskoladagen #taitorata

Tämä ei ole kilpailu, taitopisteitä riittää kaikille!

Lataa ohjeet taitopisteiden järjestämiseen tästä (pdf)

Tutustu Kodin ja Koulun Päivän muihin lisämateriaaleihin (kodinjakoulunpaiva.fi)

Seuraa Kodin ja Koulun Päivän uutisia myös Facebookissa ja Instagramissa @kodinjakoulunpaiva.

Valtakunnallinen

Tapahtuma-aika

29.9.2023 klo 0:00 - 12:00

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Rehtori!

Ilmoita koulusi mukaan ja voit saada maksuttoman tuotepaketin päivän viettoa piristämään.

Kodin ja Koulun Päivän ilmoittautumislinkki (Webropolsurveys.com)