Koulurauha-vanhempainilta 23.8. klo 18-19.30

Tervetuloa mukaan Ylivieskan kaupungin perusopetuksen ja Suomen Vanhempainliiton järjestämään Koulurauha-vanhempainiltaan keskiviikkona 23.08.2023 klo 18.00 Taanilan koululle! Illan aiheena on lasten ja nuorten kouluhyvinvointi.

Lapset haluavat tulla nähdyiksi ja kohdatuiksi kokonaisina ihmisinä iloineen ja suruineen.

Tilaisuus järjestetään hybridinä. Lähitilaisuuteen ovat lämpimästi tervetulleita vanhemmat ja koulujen henkilökunta kaikista Ylivieskan kouluista!

Vanhempainiltaa on mahdollista seurata myös verkossa osoitteessa:

Lähitilaisuuden paikka: Taanilan koulu, Opinportti 1, 84100 Ylivieska

17.15 Kahvitarjoilu

18.00 Tervetuloa!
Toiminnanjohtaja Saija Ohtonen-Jones, Suomen Vanhempainliitto

18.15 Lasten ja nuorten hyvinvointi Ylivieskassa MLL:n hyvinvointikyselyn tulosten pohjalta
Sivistysjohtaja Kai Perttu, Ylivieskan kaupunki.

18.30 Kouluterveyskyselyn tulosten hyödyntäminen koulun toiminnan kehittämisessä. Miten tuloksia kannattaa käsitellä oppilaiden, henkilöstön ja huoltajien kanssa.
Kouluterveyskyselyn kehittämispäällikkö Jenni Helenius, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL

18.50 Nähdyksi, kuulluksi ja kohdatuksi, joka päivä, jokainen meistä. Turvallinen opinpolku syntyy päiväkodin, koulun ja kodin yhteistyössä. Hyvän huomaaminen ja kehuvetoinen asenne arjen voimavaraksi. Yhdenvertaisuus, osallisuus ja esteettömyys lastemme perusoikeuksina.
Yhdenvertaisuusasiantuntija Aslak Rantakokko, Suomen Vanhempainliitto

19.20 Yhteistä keskustelua
Mitä vien kotiin?

19.30 Illan päätös