Liittokokous 15.11.2020

ryhmä ihmisiä luovassa toimistossa

Vanhempainliiton liittokokous järjestetään etäyhteyksin

Suomen Vanhempainliitto ry, Finlands Föräldraförbund rf:n sääntömääräinen liittokokous pidetään sunnuntaina 15.11.2020 klo 10.00 etäkokouksena Teams-sovelluksen avulla. Linkki kokoukseen lähetetään sähköpostilla kokoukseen ilmoittautuneille. Kokouksen virallinen paikka on Suomen Vanhempainliiton toimisto (Mariankatu 28 B 5, Helsinki), mutta muiden kuin kokousvirkailijoiden toivotaan koronatilanteen vuoksi osallistuvan etänä. Kokouksessa käsitellään Liiton sääntöjen 16 §:ssä mainitut asiat.

Liittokokous keskeytetään n. klo 12.30-13.15 lounastauon ajaksi. Lisäksi kokouspäivän aikana pidetään taukoja tarvittaessa. Liittokokouksen päättymisajankohtaa on etätoteutuksen vuoksi vaikeata ennustaa.

Jokaisesta Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyksestä liittokokoukseen voi osallistua yksi edustaja. Jäsenyhdistyksen edustajalla on myös oikeus edustaa valtakirjalla enintään viittä muuta jäsenyhdistystä.

Kokoukseen on ilmoittauduttava viimeistään torstaina 12.11.2020 klo 12.00. Ilmoittautumisen yhteydessä on toimitettava myös kaikki osallistujan valtakirjat. Ilmoitetun päivämäärän ja kellonajan jälkeen ilmoittautumisia tai valtakirjoja ei oteta vastaan.

Liittokokouksen esityslista, menettelytapaohje, vaalitoimikunnan esitys sekä valtakirjapohja löytyvät tämän sivun kohdasta tapahtuman materiaalit.

Toimikaa näin:

1. Sopikaa yhdistyksessänne kuka edustaa yhdistystänne liittokokouksessa.
  2. Ladatkaa valtakirjapohja. Täyttäkää puuttuvat kohdat, mielellään sähköisesti tai selkeästi tekstaten (edustajan nimi, yhdistyksen virallinen nimi, aika ja paikka), ja allekirjoittakaa valtakirja virallisten nimenkirjoittajien toimesta.
  3. Ottakaa valtakirjasta kuva tai skannatkaa se ja ladatkaa allekirjoitettu valtakirja ilmoittautumisen yhteydessä.
  4. Jäsenyhdistyksen edustajalla on myös oikeus edustaa valtakirjalla enintään viittä muuta jäsenyhdistystä. Toimikaa siis jokaisen yhdistyksen kohdalla, kuten kohdissa 1-3. Jokainen valtakirja tulee toimittaa ilmoittautumisen yhteydessä.
  5. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään linkki ja ohjeet kokoukseen liittymiseen ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen.

Vaalitoimikunnan esitys

Vaalitoimikunta pyysi asettamaan ehdokkaat Vanhempainliiton johtokunnan puheenjohtajaksi ja johtokunnan jäseniksi 1.-25.9.2020. Vaalitoimikunta sai annettuun määräaikaan mennessä yhden esityksen Vanhempainliiton johtokunnan puheenjohtajaksi ja 10 esitystä johtokunnan jäseniksi. Vaalitoimikuntaan kuuluivat kokoonkutsuja Mika Jokinen (Vantaa), Karita Nurmela (Espoo), Päivi Pirnes (Oulu), Eeva Takala (Jyväskylä) ja Annmari Leino (Tampere). Toimikunnan sihteerinä toimi Valtteri Tervala Vanhempainliitosta.

Lue vaalitoimikunnan esitys tästä

Tutustu ehdokkaisiin kartalla

Tehty Padletilla

Tapahtuman järjestää

Suomen vanhempainliitto

Mariankatu 28 B 5
toimisto (at) vanhempainliitto.fi

Tapahtumapaikka

Kokouksen virallinen paikka on Suomen Vanhempainliiton toimisto, mutta muiden kuin kokousvirkailijoiden toivotaan koronatilanteen vuoksi osallistuvan etänä.

Kokous pidetään Teams-sovelluksella.

Tapahtuma-aika