Positiivinen pedagogiikka kodin ja koulun sujuvan yhteistyön edistäjänä

Positiivinen pedagogiikka kodin ja koulun sujuvan yhteistyön edistäjänä -webinaari 20.4.2021

Tule mukaan kuuntelemaan asiantuntija-alustuksia ja keskustelemaan kanssamme siitä, miten voimme yhteisesti jaetun myönteisen toimintakulttuurin ja positiivisen palautteen keinoin edistää lastemme hyvinvointia kotona, päiväkodissa ja koulussa sekä yhteisössämme. Saamme kuulla, miksi kodin, päiväkodin ja koulun yhteiset kasvatukselliset tavoitteet ja toimintamallit ovat tärkeitä ja kuinka kodin ja koulun yhteistyötä voi edistää kertomalla kotiväelle iloisia uutisia lapsesta tai nuoresta.

Mukana meitä keskusteluttamassa ovat mm. erityispedagogiikan yliopistotutkija Vesa Närhi, luokanopettaja Eliisa Leskisenoja sekä Oppimis- ja ohjauskeskus Valterin johtava rehtori Anne Vierelä. Saamme myös kuulla erityistä tukea tarvitsevan oppijan vanhemman kokemuspuheenvuoron.

Tapahtumaan ovat tervetulleita lasten ja nuorten huoltajat ja muut läheiset, opetus-kasvatus- ja sivistysalan ammattilaiset, sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset, järjestöissä palkka-, vapaaehtois- ja luottamustehtävissä toimivat sekä em. aloilla opiskelevat henkilöt. Tapahtuma on maksuton ja se toteutetaan verkossa. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.4.21

Ohjelma

Tilaisuuden puheenjohtajina toimivat erityiskasvatuksen asiantuntija Sari Haapakangas sekä yhdenvertaisuusasiantuntija Aslak Rantakokko Suomen Vanhempainliitosta.

13.00  13.15
Tervetulosanat ja avauspuheenvuoro
Ulla Siimes, toiminnanjohtaja, Suomen Vanhempainliitto

13.15  14.00
Yhteiset tavoitteet, toimintamallit sekä positiivinen palaute päiväkodin, koulun ja kodin sujuvan yhteistyön perustana – toimintakulttuurin kehittäminen lisää hyvinvointia!
Vesa Närhi, yliopistotutkija, erityispedagogiikka, Jyväskylän yliopisto

14.00  14.10 Tauko

14.10  15.00
Iloisia uutisia lapsestanne! Positiivinen pedagogiikka kodin ja koulun yhteistyössä