Vastuullisten aikuisten baari Educassa 24.-25.1.2020

Vanhempainliitto kohtaa opetuksen ja kasvatuksen ammattilaisia Educa-tapahtumassa Helsingin messukeskuksessa 24.-25.1.2020. Tapahtumassa julkaisemme historian ensimmäisen päiväkotibarometrin tulokset, järjestämme erätaukokeskustelun ja kutsumme kokemusasiantuntijan keskustelemaan siitä, kuinka voimme omalla toiminnallamme tukea eri tavoin oireilevia lapsia, nuoria ja aikuisia.

Vastuullisten aikuisten baarin löydät osastolta 6h80. Tervetuloa keskustelemaan vanhempien osallisuudesta, kohtaamisesta perheiden kanssa sekä kodin ja koulun / päiväkodin välisestä, toimivasta yhteistyöstä! Osastolta löydät myös pakallisen ideoita 10-vuotisjuhlavuotta viettävään Kodin ja Koulun Päivään. Poiketessasi pääset myös maistelemaan kotimaisia, vastuullisesti tuotettuja marja-välipaloja!

Tarjoilusta Vastuullisten aikuisten baarissa vastaavat yhteistyössä Vanhempainliitto ja Roberts Berries.

Suomen Vanhempainliitto Educa-ohjelmassa:

• Pe 24.1. klo 14.00, tila 103
    Luottamuksen rakentaminen – kuinka siinä voi onnistua?
    Tilaisuuden järjestää Hengitysliiton, Homepakolaisten ja Vanhempainliiton yhteinen Ratkaistaan yhdessä! -hanke. Case-esimerkkinä viestintä ja vuoropuhelu koulujen sisäilma-asioissa. Keskustelemassa toiminnanjohtaja Ulla Siimes Vanhempainliitosta, Akatemiatutkija Eerika Finell Tampereen yliopistosta sekä opettaja ja työyhteisökouluttaja Ulla Sirviö-Hyttinen Liikuttavaa Oy:stä. Tilaisuuden juontaa toimittaja Jussi-Pekka Rantanen.
  • Pe 24.1. klo 16.00, tila 103
    Erätaukokeskustelu: Tehtäisiinkö maailman parasta kodin ja koulun yhteistyötä?

Keskustelijoina mm. opetusministeri Li Andersson, positiivisen pedagogiikan tutkija Kaisa Vuorinen, toiminnanjohtaja Micaela Romantschuk, johtava asiantuntija Anna Moring sekä monta muuta koulun kasvatuksen ja vanhemmuuden huippuasiantuntijaa. Keskustelua johdattaa Erätauko-säätiön toiminnanjohtaja Laura Arikka.
  • Pe 24.1. klo 17.00, Tieto-lava
    11 diagnoosia ja hyvä elämä?

Kokemusasiantuntija Anna-Reeta Pakarinen: Naisen elämä neuropsykiatristen ja psykiatristen oireiden kanssa.
  • La 25.1. klo 12.15, Tahto-lava
    Kurahousupuheesta kohti aitoa osallisuutta – Päiväkotibarometri 2019

Miten lapset voivat ja miten vanhempien osallisuus toteutuu päiväkodeissa? Tervetuloa kuuntelemaan historian ensimmäisen päiväkotibarometrin tuloksia ja niistä käytävää keskustelua!Paneelikeskustelussa ovat mukana lapsiasiavaltuutettu Elina Pekkarinen, varhaiskasvatuksen kehittämispäällikkö Jarkko Lahtinen Kuntaliitosta, organisaatiovalmentaja Tomi Lamppula, kasvatuspsykologian professori Liisa Karlsson, Birgitta Åberg Espoon kaupungilta, sekä toiminnanjohtajat Micaela Romantschuk Förbundet Hem och Skolasta ja Ulla Siimes Vanhempainliitosta.
    Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola.

Educa on pohjoismaiden johtavat opetus- ja kasvatusalan koulutustapahtuma. Vuoden 2020 pääteema on Hyvinvointia opinpoluille, työhön ja elämään. Tapahtumaan on vapaa pääsy, osallistuminen vaatii rekisteröitymisen.
Aukioloajat:

Pe 24.1.2020 klo 10–20