Vanhempaintoimijoiden verkkokahvila 27.10. klo 18

Kenelle

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilatapaamiset on suunnattu erityisesti Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyksien tarpeisiin, mutta kaikki vanhempaintoimijat ovat tervetulleita mukaan!

Verkkotapaamisten tavoite

• Yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen vahvistaminen
  • Tiedon jakaminen, yhdessä oppiminen
  • Yhteinen ideointi ja uuden luominen

Verkkokahvilan 8.9.20 aineisto:

Mika Jokinen: Vanhempainyhdistyksen johtaminen

Tiistai 27.10. klo 18-19, Kodin ja koulun yhteistyön käytänteet yhdenvertaisuuden ja erityislapsiperheen näkökulmasta

Verkkokahvilassa perehdytään seuraaviin kysymyksiin:

Kodin ja koulun sujuvan yhteistyön tarve korostuu erityislapsiperheiden kohdalla. Löytyykö koululta ja vanhempainyhdistyksiltä ymmärrystä näiden perheiden arjesta? Osataanko perheet kohdata arvostavasti ja yhdenvertaisuuden periaatteita kunnioittaen, siten että jokaisen lapsen oikeus kasvaa ja oppia oman potentiaalinsa puitteissa toteutuisi parhaalla mahdollisella tavalla? Entä mitä vanhempaintoimijat voisivat tehdä, että myös erityislapsiperheiden tarpeet tulisivat kohdatuiksi toiminnassa?

Illan kouluttajina toimivat erityiskasvatuksen asiantuntija, KT Sari Haapakangas ja yhdenvertaisuusasiantuntija Aslak Rantakokko Suomen Vanhempainliitosta.

Illan ohjelma

Näin kirjaudut Zoomiin

Tilaisuuden verkkoalustana toimii Zoom.  Linkki Zoom-tapaamiseen lähetetään ilmoittautuneille koulutuspäivänä.

Jos kirjaudut ensimmäistä kertaa Zoomiin, varaa hetki aikaa Zoom Client for Meeting -ohjelman lataamiseen koneellesi. Zoomiin voi kirjautua myös selaimen kautta, mutta suosittelemme ohjelman lataamista. Opintokeskus Siviksen Zoom-ohje osallistujille löytyy tästä.

Testaa hyvissä ajoin, että Zoomiin kirjautuminen onnistuu. Samalla tulee testattua ääni- ja kuvayhteyden toimivuus.

Sinun ei tarvitse luoda käyttäjätunnusta Zoomiin. Kirjaudu järjestelmään omalla nimelläsi.

Pääset liittymään kokousistuntoon klikkaamalla painiketta  ”Join with computer audio”.

Aikataulu

Verkkotapaaminen alkaa klo 18.00, mutta Zoomiin voi kirjautua sisään jo klo 17.40 alkaen, jotta kaikilla on mahdollisuus tutustua rauhassa Zoomin asetuksiin.

Lisätiedot:
Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti,
anri.leveelahti(a)vanhempainliitto.fi, puh. 044 755 1372

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto

Mariankatu 28 B 5

Tapahtuma-aika

25.8.2020 klo 18:00 - 27.10.2020 klo 18:00

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Ilmoittautumislinkki löytyy kunkin tapahtumapäivämäärän kohdalta.