Vanhempaintoimijoiden verkkokahvila 21.1.2021: yhdistyksen viestintä

Kenelle

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilatapaamiset on suunnattu erityisesti Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyksien tarpeisiin, mutta kaikki vanhempaintoimijat ovat tervetulleita mukaan!

Verkkotapaamisten tavoite

• Yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen vahvistaminen
  • Tiedon jakaminen, yhdessä oppiminen
  • Yhteinen ideointi ja uuden luominen

Teams-ohjeet

Verkkokahvilat pidetään Teams-sovelluksella. Verkkokahvilaan voi kirjautua sisään 10 minuuttia ennen tapaamisen alkamista ja samalla testata yhteydet.

Voit liittyä Teams-kokoukseen millä tahansa laitteella riippumatta siitä, onko sinulla Teams-tili. Jos sinulla ei ole tiliä, voit liittyä vieraana seuraamalla näitä ohjeita.

Liittymisohjeet

1. Liity Microsoft Teams -kokoukseen tämän sivun alareunassa olevasta linkistä.
  2. Tämä avaa verkkosivun, jossa näet kaksi vaihtoehtoa: Lataa Windows-sovellusja Liity sen sijaan verkossa. Jos liityt verkossa, voit käyttää joko Microsoft Edgeä tai Google Chromea. Selain saattaa kysyä, saako Teams käyttää laitteesi mikrofonia ja kameraa. Salli se, jotta sinut nähdään ja kuullaan kokouksessa.
  3. Kirjoita nimesi ja määritä ääni- ja videoasetukset. Jos kokoushuone (tai toinen kokoukseen yhdistetty laite) on lähellä, valitse Poista ääni käytöstä välttääksesi häiriöitä. Valitse Puhelimen ääni, jos haluat kuunnella kokousta matkapuhelimellasi.
    Kokoukseen on hyvä tulla mikrofoni ja kamera suljettuina, voit avata ne, kun pääset kokoukseen sisään. Löydät mikrofoni- ja videoikonit ikkunan vierestä yläreunasta oikealta, niistä saat mikrofonin ja/tai kuvan pois päältä/päälle.
  4. Kun olet valmis, valitse Liity nyt.
  5. Tämä siirtää sinut kokouksen odotustilaan, josta kokouksen järjestäjä liittää sinut mukaan kokoukseen.

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvila 21.1.2021

Vuoden 2021 ensimmäisen verkkokahvilan aiheena on vanhempainyhdistyksen viestintä. Onnistunut viestintä tukee yhdistyksen tavoitteiden toteutumista, jäsenhankintaa ja vaikuttamistyötä. Tässä verkkokahvilassa saat eväitä oman yhdistyksesi viestinnän kehittämiseen.

Illan kouluttajana toimii viestinnän asiantuntija Leena Herlevi-Valtonen Suomen Vanhempainliitosta. Mukana illassa myös Anne Haimakainen Haukiputaan koulun vanhempainyhdistyksestä sekä Anri Leveelahti, Suomen Vanhempainliitosta.

Osaamistavoitteet

Verkkokahvilan aiheena on vanhempainyhdistyksen viestinnän kehittäminen. Koulutuksen jälkeen osallistuja ymmärtää suunnitelmallisen viestinnän merkityksen ja innostuu ottamaan viestinnän yhdeksi kehittämisen kohteeksi omassa toiminnassaan. Lisäksi osallistuja saa työkaluja kehittämistyön avuksi sekä vinkkejä Vanhempainliiton aineistojen hyödyntämiseen oman yhdistyksen viestinnässä.

Verkkotapaamisen ohjelma

Verkkotapaaminen alkaa klo 18.00, mutta Teamsiin voi kirjautua sisään jo klo 17.50 alkaen.

18.00-18.10
Tervetuloa! Käydään läpi verkkotapaamisen ohjelma ja tervehditään toisiamme!

18.10-18.30
Reseptiikkaa vanhempainyhdistyksen viestintään, viestinnän asiantuntija Leena Herlevi-Valtonen
– Viestinnän merkityksellisyys: sotaa vai rauhaa?
– Ydinviestin kirkastaminen ja keinot
– Suunnittelu, vastuunjako ja osallistaminen
– Kanavat haltuun
– Vinkit ”kotimatkalle”.