Vanhempaintoimijoiden verkkokahvila 15.4.2021

Kenelle

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilatapaamiset on suunnattu erityisesti Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyksien tarpeisiin, mutta kaikki vanhempaintoimijat ovat tervetulleita mukaan!

Verkkotapaamisten tavoite

• Yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen vahvistaminen
  • Tiedon jakaminen, yhdessä oppiminen
  • Yhteinen ideointi ja uuden luominen

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvila 15.4. 2021 klo 18 alkaen

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilassa 15.4. aiheena on Kodin ja koulun yhteistyön kehittäminen. Teeman käsittelyn runkona on opas Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä.

Oppaan sisältöön tutustuttiin verkkokahvilassa 11.3. Toisessa verkkokahvilassa (15.4.) pohditaan, miten kehittämistyön voisi käynnistää omassa koulussa. Lisäksi käydään läpi osallistujien kokemuksia työkalun käytöstä, sen haasteista ja etsitään niihin yhdessä ratkaisuja. Keskustelua johtaa erityisasiantuntija Tuija Metso Suomen Vanhempainliitosta.

Tervetuloa mukaan kaikki vanhempaintoimijat!

17.50 Osallistujien sisäänkirjautuminen

18.00 Tervetuloa!

• Yhteenveto edellisen verkkokahvilan keskustelusta.

18.15 Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä

• Mietteitä kehittämistyön käynnistämisestä, Anne Haimakainen,
    Haukiputaan koulun vanhempainyhdistys ja Oulun alueellinen vanhempainyhdistys
  • Kehittämistyön käynnistäminen omassa koulussa
    Työskentelyä pienryhmissä (käytössä Flinga-sovellus)

19.15 Yhteinen keskustelu.

19.30 Illan päätös.

Lisätiedot:
Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti,
anri.leveelahti(at)vanhempainliitto.fi, puh. 044 755 1372

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto

Teams

Tapahtuma-aika

15.4.2021 klo 18:00 - 19:30

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Verkkokahvila 15.4.2021 klo 18 alkaen.

Liity kokoukseen napsauttamalla tätä

Teams-ohjeet

Verkkokahvilat pidetään Teams-sovelluksella. Verkkokahvilaan voi kirjautua sisään 10 minuuttia ennen tapaamisen alkamista ja samalla testata yhteydet.

Voit liittyä Teams-kokoukseen millä tahansa laitteella riippumatta siitä, onko sinulla Teams-tili. Jos sinulla ei ole tiliä, voit liittyä vieraana seuraamalla näitä ohjeita.

Liittymisohjeet

1. Liity Microsoft Teams -kokoukseen tämän sivun alareunassa olevasta linkistä.
  2. Tämä avaa verkkosivun, jossa näet kaksi vaihtoehtoa: Lataa Windows-sovellusja Liity sen sijaan verkossa. Jos liityt verkossa, voit käyttää joko Microsoft Edgeä tai Google Chromea. Selain saattaa kysyä, saako Teams käyttää laitteesi mikrofonia ja kameraa. Salli se, jotta sinut nähdään ja kuullaan kokouksessa.
  3. Kirjoita nimesi ja määritä ääni- ja videoasetukset. Jos kokoushuone (tai toinen kokoukseen yhdistetty laite) on lähellä, valitse Poista ääni käytöstä välttääksesi häiriöitä. Valitse Puhelimen ääni, jos haluat kuunnella kokousta matkapuhelimellasi.
    Kokoukseen on hyvä tulla mikrofoni ja kamera suljettuina, voit avata ne, kun pääset kokoukseen sisään. Löydät mikrofoni- ja videoikonit ikkunan vierestä yläreunasta oikealta, niistä saat mikrofonin ja/tai kuvan pois päältä/päälle.
  4. Kun olet valmis, valitse Liity nyt.
  5. Tämä siirtää sinut kokouksen odotustilaan, josta kokouksen järjestäjä liittää sinut mukaan kokoukseen.