Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilat 11.3. ja 15.4. 2021

Kenelle

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilatapaamiset on suunnattu erityisesti Suomen Vanhempainliiton jäsenyhdistyksien tarpeisiin, mutta kaikki vanhempaintoimijat ovat tervetulleita mukaan!

Verkkotapaamisten tavoite

• Yhteisöllisyyden ja vuorovaikutuksen vahvistaminen
  • Tiedon jakaminen, yhdessä oppiminen
  • Yhteinen ideointi ja uuden luominen

Vanhempaintoimijoiden verkkokahvilat 11.3. ja 15.4. 2021 klo 18 alkaen

Vanhempaintoimijoiden verkkokahviloissa 11.3. ja 15.4. aiheena on Kodin ja koulun yhteistyön kehittäminen. Teeman käsittelyn runkona on opas Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä.

Ensimmäisessä verkkokahvilassa tutustutaan yleisesti tähän uuteen työkaluun ja pohditaan, miten kehittämistyön voisi käynnistää omassa koulussa. Toisessa verkkokahvilassa 15.4. keskitytään osallistujien kokemuksiin työkalun käytöstä, sen haasteista ja etsitään niihin yhdessä ratkaisuja. Molemmissa illoissa keskustelua johtaa erityisasiantuntija Tuija Metso Suomen Vanhempainliitosta.

17.45 Osallistujien sisäänkirjautuminen

18.00 Tervetuloa!

• Illan tavoitteet ja ohjelma

18.10 Kymmenen askelta kohti toimivaa kodin ja koulun yhteistyötä -työkalu

• Alustus ja keskustelua

19.15 Illan päätös ja evästystä seuraavaan verkkokahvilaan.

Ilmoittautumislinkki löytyy tämän sivun alalaidasta.

Lisätiedot:
Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti,
anri.leveelahti(at)vanhempainliitto.fi, puh. 044 755 1372

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto

Mariankatu 28 B 5

Teams

Tapahtuma-aika

11.3.2021 klo 18:00 - 19:15

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Verkkokahvila 11.3.2021 klo 18 alkaen: Ilmoittaudu mukaan tästä

Verkkokahvila 15.4.2021 klo 18 alkaen: Ilmoittaudu mukaan tästä

Teams-ohjeet

Verkkokahvilat pidetään Teams-sovelluksella. Verkkokahvilaan voi kirjautua sisään 10 minuuttia ennen tapaamisen alkamista ja samalla testata yhteydet.

Voit liittyä Teams-kokoukseen millä tahansa laitteella riippumatta siitä, onko sinulla Teams-tili. Jos sinulla ei ole tiliä, voit liittyä vieraana seuraamalla näitä ohjeita.

Liittymisohjeet

1. Liity Microsoft Teams -kokoukseen tämän sivun alareunassa olevasta linkistä.
  2. Tämä avaa verkkosivun, jossa näet kaksi vaihtoehtoa: Lataa Windows-sovellusja Liity sen sijaan verkossa. Jos liityt verkossa, voit käyttää joko Microsoft Edgeä tai Google Chromea. Selain saattaa kysyä, saako Teams käyttää laitteesi mikrofonia ja kameraa. Salli se, jotta sinut nähdään ja kuullaan kokouksessa.
  3. Kirjoita nimesi ja määritä ääni- ja videoasetukset. Jos kokoushuone (tai toinen kokoukseen yhdistetty laite) on lähellä, valitse Poista ääni käytöstä välttääksesi häiriöitä. Valitse Puhelimen ääni, jos haluat kuunnella kokousta matkapuhelimellasi.
    Kokoukseen on hyvä tulla mikrofoni ja kamera suljettuina, voit avata ne, kun pääset kokoukseen sisään. Löydät mikrofoni- ja videoikonit ikkunan vierestä yläreunasta oikealta, niistä saat mikrofonin ja/tai kuvan pois päältä/päälle.
  4. Kun olet valmis, valitse Liity nyt.
  5. Tämä siirtää sinut kokouksen odotustilaan, josta kokouksen järjestäjä liittää sinut mukaan kokoukseen.