Työkalut

Opi, onnistu ja inspiroidu.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Opettajille Vanhempaintoimijoille
15.1.2019

Ammatit tutuiksi yläkoululaisille

Työelämän monet polut ja erilaiset taidot on Nuori Yrittäjyys ry:n ja Vanhempainliiton yhteinen 8-9-luokkalaisille ammatinvalintaa tukeva kampanja.

Opettajille Vanhempaintoimijoille
22.11.2018
Luokan vanhempaintiimi esitteen kansikuva

Vanhempaintiimi – ryhmän ja luokan vertaistoimintaan

Vanhempainliitto on laatinut mallin luokka/ ryhmäkohtaisen vanhempaintoiminnan aloittamiseen osana Varsi-projektia 2011-2012. Mallista tehdyn julkaisun tarkoitus on antaa näkökulmia ja ideoita luokassa tehtävään kodin ja koulun yhteistyöhön sekä vanhempaintoimintaan.

Lue

Monikulttuurisuus Opettajille Osallisuus Vanhempainilta Yhdenvertaisuus Yhteistyö koulussa Yhteistyö päiväkodissa
10.9.2018
wilho

Wilho – keskustelevaan vanhempainiltaan

Vuorovaikutteisiin vanhempaintapaamisiin suunniteltu työkalu sisältää keskusteluun kannustavia teemoja, jotka on käännetty kuudelle eri kielelle: ruotsi, englanti, venäjä, viro, arabia ja somali.

Vanhempaintoimijoille Yhdistystoiminta
3.9.2018
tsemppitaulu vanhemmille

Yhdistystoiminnan apuvälineitä

Vanhempainliitto on tuottanut erilaisia lomakkeita ja listauksia vanhempaintoimintaan. Lomakkeiden, ohjeiden ja listojen tarkoituksena on tarjota toimintamalleja ja -tapoja vanhempaintoimijoille.

Vanhempaintoimijoille Yhdistystoiminta
30.8.2018

Vanhempainyhdistyksen mallisäännöt

Kasvatusyhteisön vanhempainyhdistyksen mallisäännöt ovat joustavat ja sopivat hyvin vaikkapa päiväkodin ja koulun yhteiselle yhdistykselle. Kuntakohtaisille vanhempainyhdistyksille löytyy omat mallisäännöt. Valitsemalla mallisäännöt voit hyödyntää myös Liittokaista-asiointipalvelua. Käyttäessä Liittokaista-asiointipalvelua säästä aikaa, vaivaa ja rahaa.

Opettajille Yhdenvertaisuus
24.8.2018
kesy taulukko

KESY – keskustelu symbolein

KESY on pelimuotoon muokattu kommunikaatioväline, jonka symbolit auttavat lapsen kanssa käytävän keskustelun etenemistä riippumatta siitä, miten lapsi kykenee sanallistamaan asioita. Materiaali on tuotettu koulun arjessa arvioinnin ja oppilashuollon tarpeisiin.