Melody Karvonen

Monikulttuurisuuden asiantuntija

melody.karvonen@vanhempainliitto.fi

Töissä

Olen työskennellyt Vanhempainliitossa keväästä 2010 lähtien. Työssäni autan varhaiskasvatuksen ja koulujen henkilöstöä, perhetyötä tekevien laitosten ja järjestöjen ammattilaisia sekä vanhempaintoimijoita kulttuurisensitiivisen kohtaamisen ja maahan muuttaneiden perheiden tukemiseen liittyvien tietojen ja taitojen kehittämisessä. Tämän teen koulutusten, luentojen, konsultoinnin ja neuvottelun kautta. Yhdessä työparini Merja Korhosen kanssa kehitämme ja kokeilemme menetelmiä, esimerkiksi maahanmuuttajaperheisiin keskittyvää mentoritoimintaa, jotka tukevat tavoitteitani.

Osaamiseni pohjautuu omakohtaiseen maahanmuuttokokemukseen, monivaiheiseen elämääni sekä yli 30 vuoden työkokemuk­seeni.

Vapaalla

Minulla on jatkuvan oppimisen jano. Haluan syventää ymmärrystäni elämän, yhteiskunnan ja koko ihmiskunnan tärkeimmissä asioissa. Siksi vietän vapaa-aikaani mieluiten merkityksellisten keskustelujen ja pohdintojen merkeissä. Osallistun kiinnostaviin opintopiireihin, järjestän kotonani säännöllisesti teemakeskusteluiltoja ja vietän laadukasta aikaa ystävieni ja perheeni kanssa. Olen iloinen neljän lapsen äiti ja kuuden lapsenlapsen isoäiti. Perhe merkitsee minulle paljon.