poika ja kiikarit

112 vuotta vanhempien osallisuutta ja kasvatusyhteistyötä

Suomen Vanhempainliitto on valtakunnallinen vanhempien osallisuuden ja kasvatusyhteistyön asiantuntijajärjestö. Työmme tukee lasten kasvua, oppimista sekä hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä päiväkodeissa, kouluissa ja toisen asteen oppilaitoksissa. Kannustamme ja tuemme vanhempaintoimijoita hyvinvoinnin edistämisessä paikallisella tasolla, kunnissa ja yhteiskunnassa. Vanhempainliittoon kuuluu noin 1300 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa, rekisteröitynyttä vanhempainyhdistystä.

Suomen Vanhempainliitto on perustettu vuonna 1907. Toimistomme on alusta saakka sijainnut Helsingin Kruununhaassa, jossa työskentelee nyt vakituisesti seitsemän henkilöä. Lisäksi Vanhempainliitolla on kahden hengen hanketoimisto Oulussa.

Tuotamme vanhempainyhdistyksille, opettajille ja päätöksentekijöille tarjottavia palveluita yhteistyössä muiden lapsi- ja perhejärjestöjen sekä yrityskumppaneittemme kanssa.

Lausumme ja otamme kantaa lapsia, nuoria ja perheitä koskevaan päätöksentekoon ja vaikutamme päättäjiin lapsiystävällisen sekä kasvatus- ja koulutusmyönteisen yhteiskunnan puolesta. Olemme perheystävällinen työpaikka ja kannustamme esimerkillämme muita organisaatioita edistämään lapsi- ja perhemyönteistä kulttuuria.

Työtämme tukevat sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla sekä opetus- ja kulttuuriministeriö ja Opetushallitus.

Vanhempainliiton yhteistyökumppanit

Teemme tavoitteellista yhteistyötä useiden järjestöjen ja yritysten kanssa erilaisten kampanjoiden, hankkeiden ja teemojen parissa. Yritysyhteistyössä suosimme pitkäjänteistä, arvoihimme perustuvaa kumppanuutta. Yhteistyötämme ohjaa mm. Varainhankinnan ja yritysyhteistyön eettiset periaatteet.

Tutustu varainhankintakumppaneihimme

Roberts Berrie

Hyödynnä Roberts Berrie tilauksen yhteydessä koodia ja tue työtämme kasvatusyhteistyön kehittämisessä.

Roberts Berrie

robertsberrie.com

Poimi koodi talteen täältä

MEOM

Vanhempainliiton verkkosivut on toteuttanut MEOM – Digitaalisia palveluita paremmin ja nopeammin

meom.fi

Lasten Päivän Säätiö

Linnanmäen huvipuisto

linnanmaki.fi

Lasten seurassa

Lasten seurassa on Alkon vastuullisuusohjelma, jossa yhteistyökumppaneita ovat Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, A-klinikkasäätiö, Mannerheimin Lastensuojeluliitto sekä Suomen Vanhempainliitto.

lastenseurassa.fi

Yhdistysavain

Kotisivut ja jäsenrekisteri yhdistyksille

yhdistysavain

yhdistysavain.fi

Opintokeskus Sivis

Maksuttomat koulutukset ja verkkoaineistot Vanhempainliiton jäsenyhdistyksille.

Opintokeskus Sivis

ok-sivis.fi