Saija Ohtonen-Jones Vanhempainliiton toiminnanjohtajaksi

Suomen Vanhempainliiton uudeksi toiminnanjohtajaksi on valittu VTM Saija Ohtonen-Jones. Hän siirtyy Vanhempainliittoon Imetyksen Tuki ry:n toiminnanjohtajan tehtävästä.

Ohtonen-Jonesilla on kokemusta niin kansainvälisestä kuin kotimaisestakin järjestötoiminnasta ja järjestötyön johtamisesta. Aiemmin hän on työskennellyt mm. Suomen Punaisessa Ristissä. Vapaa-ajallaan Ohtonen-Jones osallistuu myös seurakunnan päätöksentekoon.

”Vanhempainliiton toiminnanjohtajan tehtävä tarjoaa minulle innostavan haasteen sekä sisällöllisesti että johtajana järjestössä, jossa tehdään hienoa työtä ja kosketetaan lasten ja perheiden arkea ja hyvinvointia merkityksellisellä tavalla” Ohtonen-Jones kuvailee tunnelmiaan uuden tehtävän alla.

”Tehtävä osuu myös mielenkiintoiseen aikaan, sillä järjestökenttä tulee olemaan tulevaisuudessa monien muutosten edessä.”

Saija Ohtonen-Jones aloittaa Vanhempainliitossa 6.10.2021. Siihen asti toiminnanjohtajan tehtävää sijaistaa erityisasiantuntija Tuija Metso liittoa seitsemän vuotta luotsanneen Ulla Siimeksen siirtyessä Lastensuojelun Keskusliittoon syyskuun alussa.

Suomen Vanhempainliitto on valtakunnallinen vanhempien osallisuuden ja kasvatusyhteistyön asiantuntijajärjestö. Työmme tukee lasten kasvua, oppimista sekä hyvinvointia ja yhteisöllisyyttä päiväkodeissa, kouluissa ja toisen asteen oppilaitoksissa. Kannustamme ja tuemme vanhempaintoimijoita hyvinvoinnin edistämisessä paikallisella tasolla, kunnissa ja yhteiskunnassa. Vanhempainliittoon kuuluu noin 1300 päiväkodeissa, kouluissa ja oppilaitoksissa toimivaa, rekisteröitynyttä vanhempainyhdistystä.