Koulurauha-vanhempainilta 28.8. klo 18-19.30

Tervetuloa Suomen Vanhempainliiton järjestämään Koulurauha-vanhempainiltaan Kaurialan koululle (Brahenkatu 14, Hämeenlinna)!

Tuoreen Kouluterveyskyselyn mukaan suurin osa lapsista ja nuorista voi hyvin, mutta samaan aikaan osaa koululaisista kuormittaa kiusaaminen, yksinäisyys ja ulkopuolisuuden kokemus. Mitä voisimme tehdä koulussa paremmin lasten ja nuorten hyvinvoinnin tukemiseksi? Mitä koti ja koulu voisivat tehdä yhdessä entistä paremmin, jotta jokainen lapsi löytäisi paikkansa kouluyhteisössä.

Vanhempainilta järjestetään hybridinä. Lähitilaisuuteen ovat lämpimästi tervetulleita vanhemmat ja koulujen henkilökunta Kaurialan koulusta sekä Koulurauhan pilottikouluista Hämeenlinnassa! Vanhempainiltaa on mahdollista seurata suorana lähetyksenä YLE Areenassa.

18.00 Illan avaus: Vanhemmat voimavarana koulussa
Saija Ohtonen-Jones, toiminnanjohtaja, Suomen Vanhempainliitto

18.10 Lasten ja nuorten kokema yksinäisyys ja ulkopuolisuus
Niina Junttila, kasvatuspsykologian professori Turun yliopisto, kasvatustieteen professori Jyväskylän yliopisto

18.50 Miten vanhempi voi tukea koululaisen kaveritaitoja
Suvi Myllärniemi, Kiusaamisen vastaisen työn asiantuntija, Mannerheimin Lastensuojeluliitto

19.10 Vanhemmat tukemassa kouluyhteisön hyvinvointia

19.25 Terveiset koteihin ja kouluihin syyskauden alkaessa.

Ilmoittaudu tästä mukaan

Lisätiedot:
Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti
anri.leveelahti@vanhempainliitto.fi

Tapahtuman järjestää

Kaurialan koulu
Brahenkatu 14
13130 Hämeenlinna

Vanhempainiltaa on mahdollista seurata suorana lähetyksenä myös verkossa.
Verkko-osoite täydennetään tänne elokuun alussa.

Tapahtuma-aika

28.8.2024 klo 18:00 - 19:30

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen löytyy ohjelman yhteydestä.