Onko hyvä varhaiskasvatus lottovoitto? -webinaari 15.5.2024

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola in Finland ovat kartoittaneet vanhempien näkemyksiä varhaiskasvatuksesta ja esiopetuksesta. Vanhempien barometri -kyselyyn vastasi 8685 varhaiskasvatus- ja esiopetusikäisen lapsen vanhempaa.
Olet lämpimästi tervetullut kuulemaan tuoreita tuloksia webinaariimme keskiviikkona 15.5. klo 12.00!
Tilaisuus toteutetaan suomen- ja ruotsinkielisenä.

Ohjelma

Webinaarissa asiantuntijamme avaavat barometrin keskeisiä tuloksia sekä järjestöjen suosituksia siitä, kuinka kodin ja varhaiskasvatuksen / esiopetuksen vuoropuhelua ja yhteistyötä tulisi kehittää lasten hyvinvoinnin ja oppimisen näkökulmasta sekä osana ammattilaisten ja kotiväen kasvatustehtävää.

Tilaisuuden avaus, tutkimuksen taustatiedot ja tekijöiden esittäytyminen

Saija Ohtonen-Jones, toiminnanjohtaja, Suomen Vanhempainliitto
Micaela Romantschuk, toiminnanjohtaja, Hem och Skola

Tutkimuksen keskeisimmät havainnot sekä järjestöjen suositukset

Erityisasiantuntija Tuija Metso, Suomen Vanhempainliitto
Koulutuksen asiantuntija Katarina Perander, Hem och Skola
Korkeakouluharjoittelija Ellielina Liimatainen, Tampereen yliopisto

Kommenttipuheenvuoro

Lapsiasiavaltuutettu Elina Pekkarinen

Keskustelu

Tilaisuuden päätteeksi osallistujilla on mahdollisuus kommentoida lyhyesti ja esittää kysymyksiä.

Osallistuminen

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille varhaiskasvatuksesta ja esiopetuksesta kiinnostuneille, alalla työskenteleville ja sitä kehittäville tahoille.

Tapahtuman järjestää

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola i Finland

Tapahtumapaikka

Verkkotapahtuma

Tapahtuma-aika

15.5.2024 klo 12:00 - 13:00

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Osallistuminen ei edellytä ennakkoilmoittautumista. Linkki Teams-tapahtumaan julkaistaan tilaisuuden lähestyessä.