Siltoja vanhemmille – Kulttuurisensitiivinen kohtaaminen kodin ja koulun yhteistyössä -webinaari 20.11.2023

Kodin ja koulun välinen kommunikaatio vaikuttaa vahvasti lapsen kasvuun, oppimiseen sekä viihtyvyyteen koulussa. Ymmärryksen luominen opettajan ja vanhemman välille ei ole kuitenkaan aina helppoa. Esimerkiksi maahanmuuttaneiden vanhempien kanssa toimiessa opettaja voi kohdata aivan uudenlaisia tilanteita, joissa totutut toimintatavat eivät enää riitäkään.

”Siltoja vanhemmille – Kulttuurisensitiivinen kohtaaminen kodin ja koulun yhteistyössä” on Suomen Vanhempainliiton sekä Suomi-Syyria Ystävyysseuran yhdessä järjestämä webinaari opettajille, rehtoreille ja muille kasvatusalan ammattilaisille. Webinaarissa käydään läpi monikulttuurisissa konteksteissa kodin ja koulun välille syntyviä haasteita sekä etsitään yhdessä ratkaisuja näiden haasteiden selättämiseksi. Kun ymmärretään eri taustoista juontuvat erilaiset odotukset, huolet ja toimintakyvyt, yhteistyön kehittäminen on entistä helpompaa.

Webinaari järjestetään maanantaina 20.11. kello 13.00–16.00. Tilaisuutta ovat ohjaamassa muun muassa Suomi-Syyria Ystävyysseuran toiminnanjohtaja Mania Al Khatib sekä Suomen Vanhempainliiton yhdenvertaisuusasiantuntija Aslak Rantakokko. Webinaariin sisältyy puheenvuorojen lisäksi myös työskentelyä pienryhmäkeskustelujen muodossa.

Ilmoittaudu mukaan webinaariin viimeistään keskiviikkona 15.11.2023.

Ilmoittaudu mukaan täällä!

Webinaarin osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille jälkikäteen sähköpostitse. Saat sen myös ilmoittautumisen yhteydessä.

Tilaisuuden ohjelma

12.45 Yhteydet avataan

13.00–13.10 Avaussanat: Saija Ohtonen-Jones, Vanhempainliiton toiminnanjohtaja

13.10–14.00 Siltoja vanhemmille – Kulttuurisensitiivinen kohtaaminen kodin ja koulun yhteistyössä: Mania Al Khatib, Suomi-Syyria Ystävyysseuran toiminnanjohtaja

14.10–14.30 Työpaja keskusteluryhmissä: Mitkä asiat mietityttävät kulttuurisensitiivisessä yhteistyössä kotien ja koulujen välillä?

14.30–15.30 Purku ja keskustelut

15.30–16.00 Kommenttipuheenvuorot ja yhteenvetoa