Yhdistysavain-kotisivutyökalun peruskurssi Vanhempainliiton jäsenyhdistyksille 3.5. klo 17–19

Yhdistysavain-kotisivutyökalun peruskurssi 3.5.2023 klo 17-19 Zoom-alustalla

Nettitiimi Oy järjestää Vanhempainliiton jäsenyhdistyksien toimijoille räätälöidyn Yhdistysavain-kotisivutyökalun peruskurssin keskiviikkona 3.5. klo 17.00–19.00. Yhdistysavain-jäsenrekisterin peruskoulutus järjestetään maanantaina 28.8. klo 17-19. Molemmat koulutukset ovat maksuttomia.

Yhdistysavain on yhdistyksille suunniteltu helppokäyttöinen kotisivu- ja jäsenrekisteripalvelu, jota käyttävät jo tuhannet suomalaiset yhdistykset ja seurat. Yhdistysavaimen perusversio on yhdistyksille maksuton. Yhdistysavain mahdollistaa edulliset ja helposti päivitettävät kotisivut yhdistyksellesi. Sovelluksilla luot verkkosivuille esim. kuva-, teksti-, video- tai tiedostosisältöä ja upotat myös sosiaalisen median kanavat kätevästi.

Suomen Vanhempainliitto on Yhdistysavaimen yhteistyöliitto. Tämä tarkoittaa sitä, että vanhempainyhdistykset voivat tarvittaessa avata oman uuden sivuston tämän Vanhempainliiton oman linkin kautta: https://www.yhdistysavain.fi/liitot/suomen-vanhempainliitto/

Koulutukseen osallistuminen ei edellytä, että Yhdistysavain on jo käytössä, vaan tämä on oiva tilaisuus perehtyä palveluun.

Halutessasi voit  tutustua ennen koulutusta oheiseen Yhdistysavain-kotisivujen perusteet -johdantovideoon (23 min.)

17.00 Käytännön järjestelyt

• Kouluttaja Janne Käenniemi, Nettitiimi Oy

17.05 Osa 1: Perusteet ja ulkoasu

• Yhdistysavaimen ilmaisversio ja versioiden väliset erot
  • kirjautuminen sivustolle
  • sivuston ulkoasun suunnittelu
  • sivujen hallinnointi (sivujen luonti, siirto, poisto ja asetukset)
  • kotisivujen sisällönmuokkauksen perusteet (teksti, kuvat, tiedostot, painike, some, uutiset, tapahtumat ja verkkolomake)

18.00 Viiden minuutin jaloittelutauko

18.05 Sisällönmuokkaus jatkuu

19.00 Koulutus päättyy.

Lisätiedot:
Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti
anri.leveelahti(a)vanhempainliitto.fi

Tapahtuman järjestää

Tapahtumapaikka

Verkkokoulutus Zoom-alustalla.

Tapahtuma-aika

3.5.2023 klo 17:00 - 19:00

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Jos kirjaudut ensimmäistä kertaa Zoomiin, varaa hetki aikaa Zoom Client for Meeting -ohjelman lataamiseen koneellesi. Zoomiin voi kirjautua myös selaimen kautta klikkaamalla ”Download Now” à ”Join from Your Browser”, mutta suosittelemme ohjelman lataamista.

Kokeile hyvissä ajoin, että Zoomiin kirjautuminen onnistuu. Samalla voit testata ääni- ja kuvayhteyden toimivuuden. Olemme paikalla Zoomissa noin 15 minuuttia ennen tilaisuuden alkamista.

Kirjaudu järjestelmään omalla nimelläsi. Sinun ei tarvitse luoda käyttäjätunnusta Zoomiin koulutukseen osallistuaksesi.