Yhdistysviestijä-verkkokurssi

Suomen Vanhempainliitto ja Invalidiliitto järjestävät loka-joulukuussa yhdessä Yhdistysviestijä-verkkokurssin. Kurssi on Opintokeskus Siviksen suunnittelema opintokokonaisuus, joka sopii kaikille yhdistyksen viestintää toteuttaville ja kehittäville. Lähde mukaan oppimaan uutta ja verkostoitumaan!

Koulutuksessa opiskellaan yhdistyksen viestinnän perusasiat: viestinnän tavoitteet, kohderyhmät, ydinviestit sekä viestinnän vastuut yhdistyksen eri tehtävissä. Sisältöjä peilataan koko koulutuksen ajan oman yhdistyksen viestintään. Koulutuksen lopputuloksena laaditaan yhdistyksen viestintäsuunnitelma.

Kohderyhmä:
Yhdistyksen viestintää suunnitteleville, toteuttaville ja kehittäville sekä muille viestinnästä kiinnostuneille hallituksen jäsenille.

Kurssin sisällöt ja aikataulu

Koulutukseen sisältyy kolme webinaaritapaamista teams-alustalla, kuusi sisältöosiota Howspacessa-verkkoalustalla sekä kuhunkin osioon liittyvät oppimistehtävät. Koulutus toteutetaan Howspace-verkkoalustalla, josta löydät koulutuksen videotallenteet, oppimistehtävät ja lukumateriaalin. Verkkokurssiin sisältyy itsenäisesti suoritettavia tehtäviä, keskustelutehtäviä sekä muiden osallistujien vastauksiin perehtymistä ja vertaispalautteen antamista.

Sisältöosiot ovat:

1. Viestinnän merkitys yhdistystoiminnassa
  2. Viestinnän suunnittelu ja tavoitteiden asettaminen
  3. Viestinnän kohderyhmät ja kanavat
  4. Mitä viestimme? Viestinnän sisällöt, sävy ja tyyli
  5. Viestinnän suunnittelu ja varautuminen yllättäviin viestintätilanteisiin
  6. Kurssin päätös: Viestintäsuunnitelmasta toteutukseen!

Webinaarien ajankohdat:
ma 21.10. klo 17.30-19.00
ti 5.11. klo 18.00-19.30
ti 26.11. klo 18.00-19.30

Koulutuksen kesto on 7 viikkoa. Opintojen laajuus on 2 opintopistettä, mikä tarkoittaa noin 54 tunnin opiskelua. Koulutuksesta on mahdollisuus saada todistus, kun olet suorittanut osat hyväksytysti. Koulutus on osallistujille maksuton.

Ilmoittautuminen käynnistyy elokuussa.

Lisätiedot:
Suomen Vanhempainliitto: Järjestötoiminnan asiantuntija Anri Leveelahti, anri.leveelahti(a)vanhempainliitto.fi

Invalidiliitto ry: Koulutussuunnittelija Auli Tynkkynen, auli.tynkkynen(a)invalidiliitto.fi

Tapahtuman järjestää

Howspace-oppimisympäristö

Tapahtuma-aika

21.10.2024 klo 0:00 - 8.12.2024

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Ilmoittautuminen aukeaa elokuun alussa.