Sota tuli lähelle lasta -verkkovanhempainilta

Mannerheimin Lastensuojeluliitto (MLL) ja Suomen Vanhempainliitto järjestivät yhteisen valtakunnallisen verkkovanhempainillan torstaina 31.3.2022.

Vanhempainillassa esiteltiin keinoja, joiden avulla vanhemmat voivat käsitellä Venäjän Ukrainaan kohdistaman hyökkäyksen herättämiä ajatuksia ja tunteita yhdessä lasten ja nuorten kanssa. Tämän lisäksi vanhempainillan tavoitteena oli varmistaa, ettei yksikään lapsi koulussa tai muissa yhteisöissä joudu taustansa takia kiusatuksi tai syrjityksi.

Tilaisuus on suunnattu kouluikäisten lasten ja nuorten vanhemmille sekä muille lasta ja nuorta lähellä oleville aikuisille.

Oho! Tämä video ei näy, koska olet kieltänyt markkinointievästeiden käytön. Nähdäksesi videon, käy hyväksymässä markkinointievästeet.

Miten sota näkyy lasten ja nuorten arjessa?
Auttavien puhelin- ja digipalvelujen päällikkö Tatjana Pajamäki, MLL

Miten keskustella eri-ikäisten lasten kanssa?
Auttavien puhelin- ja digipalvelujen päällikkö Tatjana Pajamäki, MLL

Miten tukea lasta ja nuorta yhteisönä?
Toiminnanjohtaja Saija Ohtonen-Jones, Suomen Vanhempainliitto

Milloin on syytä huolestua lapsesta tai nuoresta ja mistä apua?
Ohjelmajohtaja Marie Rautava, MLL