Suomen Vanhempainliitto mukaan pohjoismaiseen yhteistyöhön

Pohjoismainen vanhempainjärjestöjen yhteistyöverkosto Nordisk Kommitté, NoKo, toivottaa Vanhempainliiton tervetulleeksi mukaan toimintaansa. NoKon johtoryhmä tapasi Ruotsin Solnassa 5. huhtikuuta.

Järjestölle tekee hyvää nähdä oma toiminta laajemmassa yhteydessä, uskoo Vanhempainliiton toiminnanjohtaja Ulla Siimes. ”Uskon kaikkien NoKo:n yhteistyötahojen oppivan toisiltaan. Monet muiden hyväksi havaitut käytännöt voivat olla sovellettavissa myös Suomen oloihin”.

Siimeksen mielestä on kiinnostavaa seurata keskustelua kodin ja koulun välisestä yhteistyöstä muissa pohjoismaissa, sillä yhteiskuntarakenteissamme on paljon samankaltaisuutta. On tärkeää, että myös suomenkieliset järjestöt ottavat yhteistyössä aktiivisen roolin.

Lisätietoja:

Suomen Vanhempainliitto