Ensimmäinen liittokokous etäyhteyksin onnistuneesti käsitelty

Vanhempainliiton ensimmäinen etäyhteyksin järjestetty liittokokous valitsi Johanna Laisaaren tänään liiton johtokunnan puheenjohtajaksi seuraavalle kaksivuotiskaudelle. Johanna on toiminut Vanhempainliiton puheenjohtajana vuodesta 2017 lähtien.

Liittokokous järjestettiin koronatilanteesta johtuen etäyhteyksin. Liiton toimistolle kerääntyivät vain muutamat kokousvirkailijat. Kokous käsitteli sääntöjenmukaiset asiat ja valitsi mm. liiton johtokunnan jäsenet kaudelle 2021-2022.

Liittokokous valitsi johtokunnan jäsenet ja varajäsenet kaudelle (2021-2022):

varsinainen jäsen Elina Johansson (Lohja), henkilökohtainen varajäsen Laura Niemelä (Eurajoki)

varsinainen jäsen Sanna Kivinen (Oulu), henkilökohtainen varajäsen Ulriikka Savela-Huovinen (Espoo)

varsinainen jäsen Maarit Laurinen (Turku), henkilökohtainen varajäsen Tanja Forcythe-Reid (Vantaa)

varsinainen jäsen Margit Sjöroos (Helsinki), henkilökohtainen varajäsen Katri Höök (Vantaa)

varsinainen jäsen Sanna Valtonen (Helsinki, henkilökohtainen varajäsen Janica Uusitalo (Pori)

Johtokunnassa jatkavat 2020-2021:

varsinainen jäsen Linnea West (Lahti), varajäsen Päivi Pirnes (Oulu)

varsinainen jäsen Marika Salomaa (Porvoo), varajäsen Suvi Valtonen (Naantali)

varsinainen jäsen Jenni Helenius (Hämeenlinna), varajäsen Leena Karjalainen (Jyväskylä)

varsinainen jäsen Paula Gassou (Turku), varajäsen Maarit Hildén (Sysmä)

varsinainen jäsen Marko Asikainen (Kuopio), varajäsen Katja Hjerppe (Turku)

Lämpimät onnittelut kaikille valituille ja erityinen kiitos Pauliina Lehtiselle sujuvasti ja jämäkästi johdetusta kokouksesta.

Ulla Siimes, toiminnanjohtaja, Suomen Vanhempainliitto
040 553 0981, ulla.siimes@vanhempainliitto.fi