Vanhempien barometri – varhaiskasvatus ja esiopetus

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola kartoittavat yhdessä Vanhempien barometri 2023 – varhaiskasvatus ja esiopetus -kyselyllä lasten vanhempien ja huoltajien näkemyksiä varhaiskasvatuksesta ja esiopetuksesta keskittyen erityisesti vanhempien osallisuuteen, kodin ja varhaiskasvatuksen väliseen yhteistyöhön sekä arkeen ja kasvatukseen kotona.

Varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen keskittyvä barometri tehdään nyt toista kertaa. Ensimmäinen barometri on vuodelta 2019. Barometri antaa kyselyn laatijoille, päättäjille, varhaiskasvatuksen järjestäjille, tutkijoille ja varhaiskasvatuksen henkilöstölle tärkeää tietoa vanhempien näkemyksistä varhaiskasvatukseen ja esiopetukseen liittyen.

Kyselyyn voivat vastata vanhemmat ja huoltajat, joilla on lapsi päiväkodissa, perhepäivähoidossa, ryhmäperhepäivähoidossa tai esiopetuksessa. Kyselyyn voi vastata joko suomeksi tai ruotsiksi. Vastaukset käsitellään anonyymisti, eikä yksittäistä vastaajaa voida tunnistaa. Kysely on auki 20.11.2023-7.1.2024.

HUOM! Vastausaikaa on jatkettu. Jätä vastauksesi 11.1.2024 klo 22 mennessä!

Kyselyä toivotaan jaettavan mm. kuntien varhaiskasvatuksen hallinnon kautta varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa olevien lasten vanhemmille. Kyselyn tulokset julkaistaan toukokuussa 2024.

Linkki kyselyyn

Lisätietoja: