Saavutettavuusseloste

Suomen Vanhempainliitto on julkisella rahoituksella toimiva yleishyödyllinen järjestö. Järjestömme on lain mukaan noudatettava Euroopan Unionin asettamaa saavutettavuusdirektiiviä.

Suomen Vanhempainliiton verkkosivusto www.vanhempainliitto.fi on julkaistu 12.9.2018. Laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta edellyttää, että Suomen Vanhempainliiton verkkosivusto täyttää WCAG-kriteerit 23.9.2020 mennessä. Vanhempainliiton verkkosivut saavuttavat nyt tason AA.

Saavutettavuuden parantaminen

Vanhempainliitossa kehitämme palveluitamme direktiivin mukaisiksi aktiivisesti toimintakaudella 2019-2020 muun muassa liiton sisäisellä arvioinnilla, henkilöstöä kouluttamalla, tekemällä yhteistyötä muiden järjestöjen kanssa sekä pyytämällä palautetta ja tukea verkkopalvelumme käyttäjiltä ja asiantuntijoilta.

Kehittämiskohteitamme ovat muunmuassa:

• tekstivastineet kaikkiin mediasisältöihin, kuten videot ja informatiiviset kuvat
  • kategoriat ja hakutoiminnot
  • lomakkeet
  • Ääniselitteet ja viittomakielinen tulkkaus puuttuvat

Palautetta vanhempainliitto.fi verkkopalveluiden saavutettavuudesta

Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Voit jättää palautetta

Viestinnän asiantuntija Leena Herlevi-Valtonen +358 44 755 1369

Hallinto– ja taloussihteeri Seija Suominen +358 44 755 1370

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus@avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016000

Tämä saavutettavuusseloste on laadittu 11.10.2019, julkaistu liiton verkkosivuilla 15.10.2019 ja se on viimeksi päivitetty 15.10.2019.