”Jos joku on mun lähellä, silloin mä en pelkää”

Joulu kolkuttelee ovella ja mielikin tapailee jo joulurauhaan laskeutumista. Ajatuksissa ovat vasta julkistetun lapsibarometrin 2022 tulokset, joilla on paljon annettavaa myös joulunviettoon.

Tämän vuoden lapsibarometrissa selvitettiin lasten omia näkemyksiä turvallisuudesta. Lasten mielestä turvallisuuteen kuuluvat olennaisesti läheiset ihmiset ja turvalliselta tuntuva elinympäristö, jossa on läheisiä aikuisia, hellyyttä ja kivoja kavereita.

Jos joku on mun lähellä, sillon mä en pelkää” – kertoo eräs lapsi barometrin haastatteluissa.

Tässäpä eväät turvallisen ja hyvän joulun viettoon. Ollaan toisillemme lähellä ja kivoja, annetaan hellyyttä ja luodaan turvaa olemalla aidosti läsnä. Pidetään toisiamme yhdessä ja yhteisöllisesti hyvänä.

Suuri kiitos teille tuhansille vanhempaintoimijoille sekä kaikille yhteistyökumppaneillemme kuluneesta vuodesta ja mitä arvokkaimmasta työstänne lasten ja nuorten hyvinvoinnin eteen.

Hyvää, rauhallista ja levollista joulua kaikille!

Tervehtien, Saija