Artikkelit

Täältä löydät tuoreimmat uutiset, kannanotot ja blogit.

Toinen aste Vanhemmuus ja perhe
28.3.2022

Chillisti mukana! – Nuorten hyvinvoinnin tukemista kodin ja oppilaitoksen yhteistyöllä

Chillisti mukana! on Suomen Vanhempainliiton kolmevuotinen kehittämishanke, jossa kehitetään kotien kanssa tehtävää yhteistyötä toisen asteen oppilaitoksissa. Hankkeen keskiössä ovat nuoret ja heidän hyvinvointinsa. Tavoitteena on kehittää yhdessä opiskelijoiden, vanhempien ja henkilöstön kanssa kodin ja oppilaitoksen yhteisiä toimintatapoja, jotka tukevat nuorten kasvua ja opiskelua.

Lasten ja nuorten osallisuus Osallistuvat vanhemmat Vanhemmuus ja perhe
12.8.2020

Harrastusviikko kutsuu lapsia kokeilemaan uusia harrastuksia

Syyskuussa 7.-13.9.2020 vietetään kolmatta valtakunnallista harrastusviikkoa. Viikon ideana on tarjota lapsille ja nuorille mahdollisuuksia kokeilla taiteen, kulttuurin, tieteen, liikunnan ja muiden alojen harrastustoimintaa. Harrastusviikon aikana paikalliset yhdistykset, urheiluseurat ja muut yhteisöt voivat järjestää erilaisia harrastuskokeiluja, mihin paikkakunnan lapsia ja nuoria kutsutaan mukaan. Tiedot oman kunnan harrastustarjonnasta löydät kunnan kulttuuri-, liikunta- ja vapaa-aikapalveluiden verkkosivuilta. Tilaisuuksien järjestelyissä […]

Vanhemmuus ja perhe Varhaiskasvatus
6.5.2020

Karuselli-hankkeessa tartutaan lasten hyvinvointihaasteisiin

Vanhempainliiton Karuselli-hankkeessa ratkaistaan varhaiskasvatusikäisten lasten hyvinvointihaasteita vanhempien vertaisuutta, yhteisöllisyyttä ja osallisuutta vahvistamalla.

Osallistuvat vanhemmat Perusopetus Yhdistystoiminta
26.6.2019

Perusopetus vanhempien kukkarolla

Vanhemmat perusopetusta maksamassa? Kodin ja koulun / päiväkodin yhteistyön pelisäännöissä on syytä kirkastaa, mikä on koululle kuuluva velvoite, ja missä asioissa vanhemmat voivat tukea kouluarkea.

Vanhempainliiton toiminta ulottuu sisäilmateemaan.
Erityinen tuki Perusopetus Toinen aste
30.8.2018

Sisäilma – ratkaisuja

Lapsen koulupäivä on tänään. Sisäilmaongelmat haittaavat monin tavoin lapsen oppimista ja kasvua, perheen arkea, henkilökunnan työtä ja koulutuksen järjestäjän keskittymistä perustehtävään. Ongelma on maanlaajuinen ja yhteinen, ja se on myös ratkaistava yhdessä. Toisinaan vanhemmat turvautuvat jopa koululakkoon edistääkseen lasten turvallista ja terveellistä kouluarkea.