Taitaja2023 on ammatillisen huippuosaamisen näyttämö

Kuvituskuva: Meemi Hieta, Sataedu / Skills Finland

Thomas Vasenius
Kirjoittaja on Taitaja2023-tapahtuman kilpailujohtaja.

Onko nuorellasi edessä toisen asteen opiskelupaikan valinta? Tai oletko kenties itse tai joku läheisesi miettimässä alan vaihtoa? Ammatillinen koulutus tarjoaa monia joustavia polkuja työelämään tai osaamisen kehittämiseen. Jos ammatillinen koulutus ja sen monipuoliset eri vaihtoehdot kiinnostavat, Taitaja-tapahtuma on oivallinen paikka vierailla.

Taitaja on vuosittain järjestettävä ammattitaidon suomenmestaruuskilpailu. Tapahtuma on paras paikka tutustua ammatilliseen huippuosaamiseen, tulevaisuuden tekijöihin ja osaajiin. Taitaja-kilpailussa ammattiin opiskelevat kilpailevat SM-mitaleista ammatillisiin perustutkintoihin perustuvissa lajeissa. Tänä vuonna Taitaja-tapahtuma järjestetään Espoossa Tapiolan urheilupuistossa.

Ammatillisen osaamisen kirjo on valtava ja tärkeä osa yhteiskunnan toimivuutta.

Taitaja2023-tapahtuman päävastuullisena järjestäjänä toimii Omnia. Taitaja2023-tapahtumassa nähdään 47 kilpailulajia, joissa kilpailee yhteensä 378 kilpailijaa. Joukossa on Suomen parhaat tulevaisuuden osaajat, jotka varmistavat jokainen omalla ammattialallaan sen, että jokapäiväiset toimintomme kotona, kouluissa, työpaikolla, terveydenhuollossa, harrastuksissa ja vapaa-ajalla toimivat myös tulevaisuudessa. Ammatillisen osaamisen kirjo on valtava ja tärkeä osa yhteiskunnan toimivuutta. Taitaja-tapahtumassa pääset näkemään huippuosaajien kädenjäljen – ja voin jo nyt luvata, että taidonnäytteet ovat pysäyttävän upeita.

Toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleiksi tutustumaan ammatillisen koulutuksen huipputekijöihin 8.-11.5.2023 Espooseen. Parhaat palat löydät myös somesta ja verkosta. Tervetuloa mukaan!

Lisätietoja Espoon tapahtumasta löydät verkkosivuilta taitaja2023.fi