Mediakirjasto

Täältä löydät tuoreimmat uutiset, kannanotot, blogit ja tapahtumat.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Blogi Tutkimukset Vanhempainliitto
30.8.2021

Havaintoja korona-ajan vaikutuksista vanhempaintoimintaan

Vanhempien Barometri -kyselystä nousi esiin myös oleellinen ja tärkeä asia: vaikka toiminta on ollut rajoitettua ja yhdistyksissä on koettu epätoivon hetkiä, tietoisuus vanhempaintoiminnan tärkeydestä ei silti ole kadonnut minnekään.

Blogi Tutkimukset Uutiset Vanhempainliitto
8.6.2021

Vanhempien näkemyksiä tieto- ja viestintäteknologian käytöstä koulussa

Tutkimukseni mukaan yli puolet vanhemmista piti TVT:n käyttöä koulussa hyvänä asiana ja huonona asiana sitä piti hieman alle neljäsosa. Noin viidesosa vanhemmista näki TVT:n käytössä sekä hyviä että huonoja puolia. Tieto- ja viestintäteknologiaan positiivisesti suhtautuvat vanhemmat näkivät TVT:n kuuluvan sekä nykyaikaan että tulevaisuuden työelämään. Tieto- ja viestintäteknologiaan negatiivisesti suhtautuvat vanhemmat olivat huolissaan oppilaiden koulumenestyksestä, terveydestä, koulujen käyttömahdollisuuksista ja sosiaalisten taitojen kehityksestä.

Tutkimukset Vanhempainliitto Varhaiskasvatus
9.9.2019

Päiväkotibarometri 2019 on ensimmäinen laatuaan

Suomen Vanhempainliitto ja Förbundet Hem och Skola kartoittavat Päiväkotibarometri 2019 -kyselyllä vanhempien mielipiteitä varhaiskasvatuksesta. Kysely keskittyy erityisesti vanhempien osallisuuteen sekä kodin ja päiväkodin yhteistyöhön. Päiväkotibarometri tehdään nyt ensimmäistä kertaa. Barometri antaa kyselyn laatijoille, päättäjille, varhaiskasvatuksen järjestäjille ja päiväkotien henkilöstölle tärkeää tietoa vanhempien näkemyksistä varhaiskasvatukseen liittyen. Kyselyn tulokset julkaistaan alkuvuodesta 2020.