Kouluterveyskysely työvälineenä vanhempaintoiminnassa 4.10.2023 klo 18-19.15

Mikä on kouluterveyskysely ja miksi se on oivallinen työväline vanhempaintoiminnassa?

Kouluterveyskyselyllä kerätään tietoa lasten ja nuorten hyvinvoinnista, terveydestä ja opiskelusta koko Suomessa. Lasten ja nuorten kokemukset ovat tärkeitä. Kouluterveyskyselyyn vastaamalla he voivat vaikuttaa: tulosten perusteella voidaan kehittää koulujen toimintaa ja tehdä tieteellistä tutkimusta.

Kouluterveyskyselyn pariin osallistujat johdattelee Terveyden- ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kouluterveyskyselyn kehittämispäällikkö ja Vanhempainliiton puheenjohtaja Jenni Helenius.

Porvoon kuntakohtainen vanhempainyhdistys on ollut määrätietoisesti kehittämässä koko Porvoon kattavaa kouluterveyskyselyn analyysiä ja sen esittelyä sekä ammattilaisille että vanhemmille. Porvoon suunnitelmista ja kokemuksista mukana on kertomassa Porvoon vanhempainyhdistykset ry:n puheenjohtaja Marika Salomaa.

Kenelle

Koulutukseen voivat osallistua kaikki kuntatason vanhempainyhdistysten toimijat tai kuntatason vanhempaintoiminnasta tai aiheesta kiinnostuneet. Koulutus on osa Yhdessä -etätapaamissarjaa.

Tavoitteena on, että osallistujat tietävät, mikä on kouluterveyskysely ja mistä sen tuloksiin voi tutustua. Lisäksi koulutuksen jälkeen osallistujat tietävät, miten he voivat edistää kouluterveyskyselyssä nousseita teemoja esimerkin avulla.

17.55 Osallistumislinkki aukeaa

18.00 Tervetuloa!

18.05 Kouluterveyskysely työvälineenä, Jenni Helenius (THL)

18.50 Case Porvoo ja kouluterveyskyselyn hyödyntäminen, Marika Salomaa (POFF)

19.05 Oivallukset ja kysymykset, Valtteri Tervala (Vanhempainliitto)

19.15 Tilaisuuden päättäminen

Kysy lisää!

Tapahtuman järjestää

Tapahtumapaikka

Etäkoulutus

Tapahtuma-aika

4.10.2023 klo 18:00 - 19:15

Lisää kalenteriin Lisää Google kalenteriin

Tapahtuman materiaalit

Ilmoittaudu mukaan tästä

Ilmoittautua voi aina tilaisuuden alkamiseen asti. Ilmoittautumisesta saat vahvistussähköpostin, mistä löytyy osallistumislinkki.