Melody Karvonen eläkkeelle

Vanhempainliitossa lähes 10 vuotta monikulttuurisuuden asiantuntijana toiminut Melody Naghmeh Karvonen jää vuoden vaihtuessa ansaitulle eläkkeelle. Melodyn vahva asiantuntemus on ollut Vanhempainliitolle arvokas ja merkityksellinen, ja poikinut paitsi ymmärrystä ja tietoa moninaisuudesta, myös lukuisia hyviä käytänteitä erilaisiin kulttuurien välisiin kohtaamisiin.

Melody aloitti työnsä Vanhempainliitossa varhaiskasvatuksen asiantuntija Merja Korhosen työparina vuonna 2010. Monikulttuurisuuteen liittyvissä projekteissa (Varsi – Vanhemmat kulttuurien sillanrakentajina ja Kotimentoriohjelma) työpari on tuottanut useita konkreettisia työkaluja vanhempaintoimijoille sekä opetus- ja kasvatusalan ammattilaisille. Vuosien aikana Melody on luennoinut sadoissa eri tilaisuuksissa ja koulutuksissa ja tavannut tuhansia kuulijoita. Omiin kokemuksiin, vankkaan asiantuntemukseen ja vuoropuheluun perustuvista puheenvuoroistaan Melody on saanut runsaasti kiitettävää palautetta.

Rehtori: ”Kiitos vielä luennostasi! Nostit esiin monia sellaisia asioita, joista meillä ei ollut aavistustakaan.”

Lämminsydäminen työkaveri

Vanhempainliiton henkilökunta juhlisti Melodyn eläkkeelle lähtöä joulukuussa kiitollisin ja haikein mielin. Työyhteisöön Melody on tuonut korvaamatonta läsnäoloa, lämpöä, iloa ja viisautta, josta ovat tasapuolisesti saaneet nauttia kaikki työntekijät, työntekijöiden perheet mukaan lukien.

”Vanhempainliitossa olemme etuoikeutettuja, että olemme saaneet ammentaa Melodyn kaltaisen ihmisen ainutlaatuista osaamista, viisautta ja läsnäoloa osana työyhteisöä ja valtakunnallista vaikuttamistyötämme”, kiittää toiminnanjohtaja Ulla Siimes.

Vaikka työ Vanhempainliitossa päättyy, ei energinen ja aktiiviseen elämään tottunut Melody aio jäädä oloneuvoksena kotinurkkiin, vaan toimii edelleen kouluttajana ja asiantuntijana tarpeen mukaan.

Suomen Vanhempainliitto ja liiton henkilöstö kiittää Melodya tärkeästä työstä sekä työkaveruudesta, ja toivottaa pirteitä, innostavia ja valoisia eläkepäiviä!

Voisin tehdä mitä tahansa enkä kumminkaan tee yhtään mitään. Voi miten hauskaa on tehdä ihan mitä haluaa! – Muumipappa –