Mediakirjasto

Täältä löydät tuoreimmat uutiset, kannanotot, blogit ja tapahtumat.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Sanna Valtonen
19.9.2019

Reflektion keitaalla, dialogin äärellä, mentorin huomassa

Suomen Vanhempainliiton aluetoiminnan aktiivit ympäri Suomen kokoontuivat kesäpäiville Tuusulan Krapihoviin elokuun lopussa. Kuten aina, päivistä sai enemmän kuin aluksi ymmärsikään, kiittää Sanna Valtonen blogikirjoituksessaan, jossa hän avaa ajatuksiaan mm. inkluusiosta, dialogista, mentoroinnista ja yhteistyöstä.

Aslak Rantakokko
10.6.2019

Uuden lukuvuoden odotus erityislapsiperheessä – ”No siihen nyt tulee pari muuttujaa”

Aslak Rantakokko pohtii perheen arkea erityislapsen näkökulmasta. Edessä häämöttävä uusi lukuvuosi vaatii ennakointia ja aikuisten välistä saumatonta yhteistyötä, jotta lapsen uusi alku olisi mahdollisimman myönteinen ja turvallinen.

31.5.2019

Yhdessä perheenä – johtokunnan perhepäivä Heurekassa 25.5.

Perheen yhteinen aika on niin lapsien kuin vanhempienkin hyvinvoinnin kannalta tärkeää. Sen merkitys ei katoa mihinkään lasten kasvaessa, päinvastoin. Tästä tärkeästä yhteisestä ajasta saimme nauttia viime viikonloppuna Suomen Vanhempainliiton johtokunnalle järjestetyssä perhepäivässä tiedekeskus Heurekassa.

21.1.2019

Ensimmäinen johtokunnan kokoukseni Vanhempainliitossa

21.1.2019 Annele Rantavuori Kirjoittaja on Suomen Vanhempainliiton johtokunnan uusi jäsen ja Vantaan vanhempainyhdistysten alueyhdistys (Vanvary) ry:n puheenjohtaja.

Ulla Siimes
17.12.2018

Yhteistä aikaa

Ulla Siimeksen joulutervehdys 2018.

Ulla Siimes
Blogi Uutiset Vanhempainliitto
8.11.2018

Tasa-arvoinen koulutus – kaikkea kaikille?

Unohdammeko, että tasa-arvon toteuttamiseksi meidän täytyy tehdä erilaisia ratkaisuja eri ryhmien ja yksilöiden kohdalla? Tajuammeko, että monimuotoisuus on totta lasten ja nuorten arjessa?, kysyy toiminnanjohtaja Ulla Siimes blogissaan.