Aslak Rantakokko

Järjestötoiminnan asiantuntija / Consultant for NGO and development

aslak.rantakokko@vanhempainliitto.fi

Töissä

Toimin Vanhempainliiton EPeLI -hankkeessa yhdessä työparini Sari Haapakankaan kanssa. Hanke edistää erityislasten ja -perheiden osallisuutta koulussa yhteistyössä koulujen, kotien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Hankkeen toimipiste sijaitsee Oulussa, Kumppanuuskeskuksessa.

Olen työskennellyt erilaisissa kansalaisjärjestöissä vuodesta 2000 lähtien. Matkalle on mahtunut monenlaista sattumusta, ihmistä ja työtehtävää. Päällimmäisenä jokaisessa askareessa on kuitenkin ollut ihmisten tukeminen ja auttaminen heidän erilaisissa elämäntilanteissaan järjestötoiminnan keinoin. Ihmisten välinen vertaistuellinen kohtaaminen, hyvistä kohtaamisista voimaantuminen sekä omassa elämässään osalliseksi tuleminen antavat myös minulle itselleni työhön sen arvokkaimman sisällön.

Vapaalla

Vapaa-aikaani vietän mieluiten luonnon helmassa yhdessä puolisoni ja koirani seurassa. Valokuvaan maisemia ja eläimiä, erityisesti lintuja. Unelmani on elää selkeää, rauhallista, välittämisen ja yhdessä olemisen täyttämää arkea. Työtäni teen omien taitojeni puitteissa ja eläkkeellä sitten istun Lofooteilla tähyämässä kalliolla nököttävää merikotkaa kamerani etsimen lävitse yhdessä puolisoni kanssa. Tietysti pahkakuksa kädessäni, maukkaalla kahvilla täytettynä, makoisalla nisulla höystettynä.