Mediakirjasto

Täältä löydät tuoreimmat uutiset, blogit ja kannanotot.

Rajaa aineistolajien mukaan:

Vanhemmat koululounaalla

Blogisarjamme: Kouluruokailu 70 vuotta.
Kanaviillokki, tilliliha ja maksakastike. Näiden muistojen kera vanhemmat osallistuivat koululounaalle ja yllättyivät iloisesti. Kehittämisen tarpeitakin löydettiin yhteisen pöydän äärellä.

arjen valo

Hyvinvointi Uutiset

Ilmianna Arjen valo!

12.9.2018 Arjen valo on Suomen Vanhempainliiton ja Meidän Perheen kampanja, jolla halutaan nostaa esiin arkisia, usein näkymättömäksi jääviä mutta merkityksellisiä kansalaistekoja lasten ja perheiden hyväksi. Onko tuttavapiirissäsi ihminen, joka on aina valmis auttamaan ja tukemaan muita? Ehkä vanhempi, joka ottaa omiensa ohessa myös toisten lapsia mukaan, kuljettaa harrastuksiin tai järjestää mielekästä tekemistä? Se, joka ottaa vaikkapa luokkavanhemman tehtävät hoitaakseen, […]

Sari Junnilla

Kouluruokailu alusta ruokakasvatukselle

Blogisarjamme: Kouluruokailu 70 vuotta
”Omassa työssäni, koulun emäntänä, pohdin keinoja, joilla julkinen ruokapalvelu voisi olla vanhempien tukena kasvatustyössä. Monista vaihtoehdoista valitsin oman osaamisalueeni, ruokakasvatuksen sisällyttämisen kouluruokailuun.”

Maarit Laurinen

Hyvinvointi Johdolle Opettajille Vanhempaintoimijoille

Kouluruokailu, mikä ihana palvelu!

Blogisarjamme: Kouluruokailu 70 vuotta
”Positiivisella omalla asenteella ja kiinnostuksella lapsensa kokemuksiin kouluruokailusta sekä vanhempana oman koulun kouluruokailua seuraamalla sinustakin on mahdollista tulla suomalaisen järjestetyn kouluruokailun fani.”

Sini Garam

Me osataan tää – arkista maailmanmestaruutta est. 1948

Blogisarjamme: Kouluruokailu 70 vuotta
”Ulkomaalaisten ihmetellessä suomalaisten aikaansaannoksia huimien Pisa-tulosten myötä alkoi ammattiylpeys nousta. Ruokalat muuttuivat ravintoloiksi, keittäjät ruokapalvelutyöntekijöiksi, ulkomaalaisia vieraita alkoi virrata.”.